2022. június 28. | 16:10

A gyártó szerint ez a világon az első teljes méretű, tisztán elektromos egyterű. De tényleg ilyen formával kellett ezt a világ tudtára adni?

A Maxus MIFA 9-et 2021 novemberében mutatták be a Kuangcsoui Autószalonon és idén június 29-től elérhetővé válik a nagyközönség számára 269 900 kínai jüan kezdő áron. Átszámolva most ez olyan 15,3 millió Ft-ot jelent, de a jobban felszereltek 21 millió Ft fölé csúsznak. 

Fotó: Saic Maxus

A Maxus márka egyébként európai, pontosabban brit gyökerekkel rendelkezik. A birminghami székhelyű Maxus teherautó-gyártót 2010-ben vette meg a kínai SAIC, már a sokadik befektetőként átvállalva a 2008-ban csődbe ment céget.

Fotó: Saic Maxus

A MIFA 9, a beszédes nevű Maxus Intelligent Flexible Architecture platformon nyugszik. Bár az 5270 mm hosszú, 2 méter széles és 1,84 méter magas kisbusz mind a két oldalra elektromos tolóajtókat kapott, a dizájn viszont elég szedett-vedett lett a kínált luxushoz képest. Hely mindenesetre biztosan lesz benne, tekintve a 3200 mm-es tengelytáv adta lehetőségeket.

Fotó: Saic Maxus

Sokféle autó részleteit bele lehet látni a frontba, de lényegét tekintve ez is csak a szokásos elektromos autós jegyekkel operál. Hűtőrács nincs, van helyette hatalmas lakkfekete műanyag betét és hajszálvékonyra húzott lámpavonal. Hátul az ipszilon formájú fénytest kissé toyotás-lexusos hatást kelt, de a nyílegyenes vonalban összekötött világító csík nem mutat rosszul. Ugyanakkor oldalról olyan az egész, mintha egy icipici kerekekkel szerelt babakék Cadillac Escalade került volna a szemünk elé.

Az utastér is hozza az elektromos autóktól elvárt minimalista dizájnt, három tekintélyes méretű kijelzővel a műszerfalon. Az infotainment a kínai telefonokra jellemző izom hardverezést kapta, a Qualcomm 8155 és MTK 8666 chipszettel. Elöl egy 8 megapixeles, körbe pedig 5 darab 2 megapixeles kamera rendszer figyeli a kocsi környezetét, ami radarral kiegészítve üzemelteti a Utopilotra (nem elírás!) keresztelt vezetéstámogató rendszert. 

Fotó: Saic Maxus

Az elektromosan állítható fotelek 2+2+2 kiosztásban kerültek az autóba, természetesen a luxus jegyében hűtős-fűtős, masszázsos kivitelben. A második sor kapott 220 V-os csatlakozót, és 10,1 colos kijelzőket a szemközti fejtámla hátuljára. 

A MIFA 9 egy 90 kWh-s lítium-ion akkupakkot kapott, amihez 180 kW teljesítményű és 350 Nm nyomatékú elektromotor társul. A gyártó 560 kilométeres hatótávot adott meg, de ez egy NEDC alapján mért érték, így nem kizárt, hogy a villanybusz valós körülmények között a felére képes. A SAIC már dolgozik az NEDC szerint 650 kilométeres hatótávra képes változaton is, ami 2023-ban érkezhet.. 

Carnewschina | Fotók: Saic Maxus