Mazda CX-30 frissítés vagy újabb SUV a kínálatban?

Kozma Ádám
Közzétéve:
2019-03-13, 12:38

Melyik Mazda crossover lesz a stílusdiktátor?

Úgy fest, manapság az autógyáraknak akármennyi SUV-t megéri a kínálatban tartani. A Mazda megvillantotta új modelljét a CX-30-at, ami kategóriáját tekintve CX-3 és a CX-5 közé kerül. Ezzel az autóval végre lesz egy áthidaló méret a „hatalmas CX-5” és a „picinyke CX-3” között, amire valóban nagy szüksége van a piacnak.

Mazda CX-3 2019 SUV, Mazda CX-30 SUV, Mazda CX-5 2019 SUV

A legújabb szabadidő autója is a KODO-formaterv jegyében készítette a gyártó, ami szerintem önmagában elég indok lenne bármilyen típus piacra dobásához. A CX-30 tekintélyes méretű hűtőráccsal és széles vonalvezetésű, keskeny első fényszóróival tiszteletet parancsoló látványt nyújt szemből.

Az autót körbe nézve szembetűnő változás, hogy a két testvér modellhez képest lényegesen masszívabb hatást kelt a megjelenése. Bár a megszokott éleket felváltották a lágyabb vonalvezetések, a magasan húzódó ablakvonal és a mélyre nyúló ajtó egészen robosztus látványt nyújt. Amiket viszont erősen túlzásnak érzek, azok az aránytalanul szélesre szabott műanyag betétek a sárvédőkön és az ajtók alján. A Mazda CX-3-on eddig megszokott látványt a C-oszlop átalakításával frissítették. Az új kialakítás miatt az autó egyfajta kupés hatást kelt, ami remek harmóniát teremt a már élsimított KODO formavilágban megalkotott városi terepjáró küllemében.

Mazda CX-30 SUV oldalról

Méreteit tekintve az új Mazda CX-30 közel húsz centiméterrel hosszabb és három centiméterrel szélesebb lesz, mint a CX-3. Az első és hátsó tengelyek nyolc centiméterrel távolabb helyezkednek el egymástól, és bár az alváz is bő másfél centivel feljebb került, továbbra sem ajánlott a városi környezetből kiszakítani ezt a fajta fenevadat.

Mazda CX-30 SUV hátulról

Számomra legjobban az autó farát érintő változások tetszenek. Azzal, hogy Mazdánál az eddig megismert, látványos élekben futó vonalvezetést finomították, kellemesen lágy fényjátékban teljesedik ki a CX-30 hátulja. A CX-3 hátsóján futó jellegzetes élek helyett, határozott vízszintes vonalakkal dolgoztak a tervezők. Az autót itt a tökéletes szimmetria uralja, egészen a kasztni két szélére kerültek a kipufogók, a hátsó lámpák vízszintes vonalvezetése finoman választja el C oszlopot a sárvédőívektől.

Mazda CX-30 SUV beltér

A beltér: na ez is egy terület, ahol az új Mazda típusok egy merész iránnyal próbálkoznak. Ahogy az új Mazda 6-osnál vagy akár a legújabb 3-as modellnél is találkozhattak vele a kiváltságosok, látványosan ívelt rétegek vonalai uralják a képet. Nekem kicsit olyan mintha a korábbi radikálisabb éleket alkalmazó karosszéria KODO-formavilágát magába szippantotta volna az autó.

Bár a kezelő felület messze került a 8,8 colos kijelzőtől, mégsem zavaró. Az eddigi párhuzamot folytatva, a CX-3 belteréhez képest sokkal erőteljesebb vonalakkal találkozhatunk, ránézésré egy tenyérnyi unalmas felület nem maradt a beltéren, mégsem tűnik zsúfoltnak.

Mivel Mazdáéknál a klasszikusan fapados változatok kihaló félben vannak, minden bizonnyal az alapfelszereltségben elérhető anyaghasználat sem ront az összképen, hát még ha az felkínált bőr extrák közül választasz hozzád illőt.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Ez a sikk: Hyundai Kona 1.0 T-GDI – Teszt + Videó!
2018. szeptember 15.
A Hyundai Kona üde színfoltja a kompakt SUV szegmensnek: az tény, hogy megjelenése viszi a prímet, a belső már kevésbé látványos, azonban az 1.0 literes turbómotor ideális választás lehet a többnyire városban közlekedők számára
KIA KCeed
2019. június 07.
A csapotthátú, a kombi és a sportos puttonyos mellé érkezik a terepesített Kia Ceed

További hírek