2019. március 13. | 13:38

Melyik Mazda crossover lesz a stílusdiktátor?

Úgy fest, manapság az autógyáraknak akármennyi SUV-t megéri a kínálatban tartani. A Mazda megvillantotta új modelljét a CX-30-at, ami kategóriáját tekintve CX-3 és a CX-5 közé kerül. Ezzel az autóval végre lesz egy áthidaló méret a „hatalmas CX-5” és a „picinyke CX-3” között, amire valóban nagy szüksége van a piacnak.

A legújabb szabadidő autója is a KODO-formaterv jegyében készítette a gyártó, ami szerintem önmagában elég indok lenne bármilyen típus piacra dobásához. A CX-30 tekintélyes méretű hűtőráccsal és széles vonalvezetésű, keskeny első fényszóróival tiszteletet parancsoló látványt nyújt szemből.

Az autót körbe nézve szembetűnő változás, hogy a két testvér modellhez képest lényegesen masszívabb hatást kelt a megjelenése. Bár a megszokott éleket felváltották a lágyabb vonalvezetések, a magasan húzódó ablakvonal és a mélyre nyúló ajtó egészen robusztus látványt nyújt. Amiket viszont erősen túlzásnak érzek, azok az aránytalanul szélesre szabott műanyag betétek a sárvédőkön és az ajtók alján. A Mazda CX-3-on eddig megszokott látványt a C-oszlop átalakításával frissítették. Az új kialakítás miatt az autó egyfajta kupés hatást kelt, ami remek harmóniát teremt a már élsimított KODO formavilágban megalkotott városi terepjáró küllemében.

Méreteit tekintve az új Mazda CX-30 közel húsz centiméterrel hosszabb és három centiméterrel szélesebb lesz, mint a CX-3. Az első és hátsó tengelyek nyolc centiméterrel távolabb helyezkednek el egymástól, és bár az alváz is bő másfél centivel feljebb került, továbbra sem ajánlott a városi környezetből kiszakítani ezt a fajta fenevadat.

Számomra legjobban az autó farát érintő változások tetszenek. Azzal, hogy Mazdánál az eddig megismert, látványos élekben futó vonalvezetést finomították, kellemesen lágy fényjátékban teljesedik ki a CX-30 hátulja. A CX-3 hátsóján futó jellegzetes élek helyett, határozott vízszintes vonalakkal dolgoztak a tervezők. Az autót itt a tökéletes szimmetria uralja, egészen a kasztni két szélére kerültek a kipufogók, a hátsó lámpák vízszintes vonalvezetése finoman választja el C oszlopot a sárvédőívektől.

A beltér: na ez is egy terület, ahol az új Mazda típusok egy merész iránnyal próbálkoznak. Ahogy az új Mazda 6-osnál vagy akár a legújabb 3-as modellnél is találkozhattak vele a kiváltságosok, látványosan ívelt rétegek vonalai uralják a képet. Nekem kicsit olyan mintha a korábbi radikálisabb éleket alkalmazó karosszéria KODO-formavilágát magába szippantotta volna az autó.

Bár a kezelő felület messze került a 8,8 colos kijelzőtől, mégsem zavaró. Az eddigi párhuzamot folytatva, a CX-3 belteréhez képest sokkal erőteljesebb vonalakkal találkozhatunk, ránézésré egy tenyérnyi unalmas felület nem maradt a beltéren, mégsem tűnik zsúfoltnak.

Mivel Mazdáéknál a klasszikusan fapados változatok kihaló félben vannak, minden bizonnyal az alapfelszereltségben elérhető anyaghasználat sem ront az összképen, hát még ha az felkínált bőr extrák közül választasz hozzád illőt.