2020. augusztus 31. | 14:15

Előre szólok, hogy ne számíts észbontó tempóra!

Az autóversenyzés szerelmeseinek nem kell bemutatni a Nürburgringet. A legendás aszfaltcsík számos Forma-1-es futamnak, DTM (Német Túraautó Bajnokság) viadalnak és más rangos seregszemlének adott otthont. A Száguldó Cirkusz idén visszatér a németországi helyszínre, október 11-én ugyanis ott rendezik az F1-es Eifel Nagydíjat.

A Nürburgringet számos autógyártó használja a legújabb modelljeik tesztelésére. A világ vezető márkái komoly presztízskérdésnek tekintik, hogy kié a jobb köridő, illetve ki tud nagyobb végsebességet elérni. Biztos vagyok benne, hogy te is sok mindent láttál már a Nordschleifén, de fogadjunk, hogy traktort még nem! Hát, ennek is eljött az ideje!

A Claas Xerion 5000 modellt Christian Menzel német autóversenyző vitte el egy „gyors” körre. Az 520 lóerős, hathengeres Mercedes-motorral hajtott, 17 tonnás traktor végsebessége 50 km/h, így ne számíts őrült száguldásra! Érdekesség, hogy a vezetőfülke 180 fokban átfordítható, így tolatás helyett egyszerűen lehet változtatni a menetirányon.

A traktort nem egyszerű kanyarodásra bírni, Menzel nem is nagyon lépi túl az 50 km/h-s sebességet. A Claas Xerion 24 perc 50,57 másodperc alatt teljesítette a 20,6 kilométeres távot a Nordschleifén. Christian Menzel a kétezres években a Porsche szuperkupában versenyzett, ott ennél jóval nagyobb sebességhez lehetett szokva. A magas üléspozíciónak köszönhetően és a lassú tempónak köszönhetően a traktorból még a festői szépségű tájban is gyönyörködhetett.

Menzel segítségére Florian Höhn, traktorvezetés-oktató volt az elinduláskor. A német nyelvet ismerők megismerhetnek néhány technikai részletet is a traktorral kapcsolatban.