2019. szeptember 30. | 16:11

Az új 8-as BMW harmadik karosszériaváltozatáról, a Gran Coupéról érkezett még több képanyag

2019 júniusában végre lehullott a lepel az új 8-as BMW Gran Coupéról, amit a portugáliai Faroban rendezett nemzetközi sajtóbemutatón kaptak részletesebben lencsevégre.

Mit is érdemes tudni a 8-as Gran Coupéról? A sportautós arányok természetesen megmaradtak, de a Gran Coupé jóval hosszabb és szélesebb Coupé és Cabrio testvéreihez mérten, megmaradtak a keret nélküli ablakok, a fényszórók és továbbra is egy alumínium, szénszál és magnézium anyagokból építkező karosszériával találkozhatsz. Az újdonság műszaki alapjául szolgáló 8-as Coupé karosszériaméreteihez viszonyítva hosszirányban 231 milliméteres, szélességben 30 milliméteres, magasságban 61 milliméteres, a tengelytávolság tekintetében pedig 201 milliméteres növekedés történt. A Gran Coupé frontrésze az A-oszlopokig lényegében mindenben megegyezik a Coupé formai kialakításával.

A beltérben két teljes értékű hátsó ülést találni nagyobb váll- és fejtérrel, a csomagtér 440 litert kínál, 40:20:40 arányban dönthető ülésekkel. Hivatalosan 4+1 üléses sportautóként érkezik meg az utakra a GC, rövidebb távokon így a két hátsó ülés közé ékelt harmadik ülőhely is használható, teljes értékű biztonságiöv-rendszerrel. A luxus a bőrkárpiton át, a panoráma üvegtetőig, a négyzónás klímán egészen a metszett üveg váltókarig teljesedhet ki, de az Individual opciónak köszönhetően saját ízlésed szerint alakíthatod ki 8-as Gran Coupédat.

Újdonság, hogy benzin fronton a hathengeres, turbós 840i és 840i xDrive kérhető, az akár sperr diffivel szerelt 8-as 340 lóerőt és 500 Nm-es nyomatékot szállít a nyolcfokozatú automatán keresztül, valamint 5,2-es gyorsulást és 250 km/h-s végsebességet ígér. Az M850i csak összkerékhajtással kérhető, a 4.4 literes V8-as benzinmotor 530 lóerőt és 750 Nm-es forgatónyomatékot kínál és 3,9 másodperc alatt éri el a 100-at. A 840d-hez is a négykerék-kormányzással együtt az xDrive szintén széria, 320 lóerő és 680 Nm áll a spórolós tulajdonosok rendelkezésére.

Az árakról egyelőre nincs hír, az M850i mellett végre itt a 840i, amivel talán könnyebb 40 millió forint alatt maradni, ha számít a gazdag felszereltség.