2020. augusztus 31. | 17:29

A Saab történettől a csődközeli állapoton át a mostani feltámadásig. Jönnek az új Spyker modellek és egy monacói szalon.

A legendás holland autóépítő műhely története nagyon érdekes és fordulatos volt az elejétől kezdve. A márkát 1999-ben alakították újjá, de ez közel se jelentette azt, hogy eljön számukra egy fényesebb jövő. 2009-ben Victor Muller alapító megvásárolta a Saab Automobile tulajdonjogát, de a házasság annyira rosszul sült el, hogy a Spyker, 2012-ben egy hatalmas perrel tudott csak kiszállni a megállapodásból. Ami jól sült el ebből, hogy a holland cégre a Saab csődje és kötelezettségei se terhelődtek végül. Azonban még ez se azt jelentette, hogy sikerül kilábalni a válságból, hiszen alig tudtak néhány autót értékesíteni, sőt, a 2017-es Genfi Autószalont követően csődeljárás alá került a cég. Egészen mostanáig.

Az orosz befektető, Boris Rotenberg, SMP Racing tulajdonos, illetve az üzlettársa Michail Pessis érdekeltségeibe tartozó BR Engineering mentette meg a holland autóépítő céget, akiknek komoly ambíciója a cég felvirágoztatása. A felvásárlást követően két szuperautó és egy SUV gyártását tervezik. Konkrétan jöhet a már korábban bejelentett C8 Preliator, továbbá a B6 Venator és a D8 Peking-to-Paris, ami egy luxus-SUV lesz.

A C8 Preliator lehet az első modelljük, amit még 2016-ben mutattak be tanulmányautóként a Genfi Autószalonon. Az Aston Martin ellenfelének szánt sportautóba egy Koenigsegg 5 literes, 600 lóerős, V8-as motorja került. A koncepcióautó mindössze 3,7 másodperc alatt gyorsult 0-ról 100 km/órás sebességre. A D8 Peking-to-Paris szabadidő-autó tervei pedig a még 11 éve bemutatott D12 tanulmányautóra mutatnak vissza.

Az új modellek mellett terveznek megújulást az értékesítés területén is, így 2021-ben egy új autószalont szeretnének nyitni Monacóban. Továbbá céljuk visszakerülni a nemzetközi versenyzésbe is, amibe korábban már sikerült belépniük, csakhogy a Spyker F1-es csapatot egy év után el is adták a Force Indiának.