2018. október 18. | 21:30

A Volkswagen-csoport tulajdonában álló leányvállalat a 2019-es Genfi Autószalonon szeretné bemutatni a megújuló SEAT Leont

Ha valaki megkérdezné tőlem, az eddigi, három generáción át csodásan ívelő SEAT Leon modellek közül melyik áll hozzám a legközelebb, vagy melyiket választanám, fogalmam sincs mit mondanék. A helyzet az, hogy az 1998 és 2005 között gyártott kivitel számomra épp oly magával ragadó, mint a jelenleg is futó, harmadik generációs verzió. Sok autóőrült előszeretettel végzett modifikációkat a hátul kissé álmoskás „szemű” Mk1-esen és meg kell hagyni, nem rossz példányok születtek. Ha idő közben nem kacsingattam volna a japán gyártók irányába, most biztosan egy ilyen autóm lenne!

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

A második generáció közül is az a faceliftes változat volt a kedvencem, aminél a hátsó, LED-es lámpák fordított „L” alakban világítottak. 


Az Mk3 2012 óta van jelen a piacokon, azonban a gyártó úgy gondolja, elérkezett a negyedik generáció ideje! Valóban a 2019-es Genfi Autószalonon tervezik kiállítani, azonban nem árt tudni, hogy egyelőre csak tanulmányautó formátumban.


Bennfentesek elárulták, hogy a modell történetében a most következő, vagyis a negyedik generáció számít a legnagyobb előre lépésnek, én pedig már tűkön ülök, mert elképzelni sem tudom, hova lehet még fokozni ezt a formatervet. 

Az utastérben a legújabb, legmodernebb technológiákkal találkozhatnak majd az ügyfelek, valamint a legújabb modellből már villamosított verzió is érkezni fog a kereskedésekbe!
Az álcázott modell motorháztetején látni, hogy a jelenlegi kivitelénél már kevésbé domborodik ki, az autó hátulját szemlélve pedig némi extra helyre lehet számítani a csomagteret illetően, hiszen a hátsó kevésbé gömbölyded, az eddiginél valamivel „hegyesebbre” sikeredett. 

„Már két éve azon dolgozunk, hogy milyen is legyen a legújabb infotainment-rendszerünk, mely elsőként a SEAT Leonban fog bemutatkozni a 2019-es évben.” – mondta a márka vezérigazgatója, Luca de Meo. 


A Ford Focus riválisa plug-in hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz, mely javítani fog az autó üzemanyag-takarékosságán, valamint csökkenteni fogja a károsanyag-kibocsátás mértékét. 


A negyedik generációs Leon közös (MQB) platformra épül a szintén 2019-ben érkező Mk8-as Golffal, a Volkswagen-csoport jóvoltából.