Az újonnan életbe lépett emissziós előírások miatt nem tudnak elég autót eladni
Többek közt a Jaguar XJR575, a Peugeot 308 GTI, de a Volkswagen-konszern az Audi RS3, és a Volkswagen Golf GTI forgalmazását is leállították egy időre, itt akadtak a legsúlyosabb problémák az előírások teljesítése kapcsán. A Volkswagen-csoport szeptemberben 827 700 járművet értékesített, mely világszerte 18,1 százalékos csökkenést jelent a 2017-es adatokhoz képest. A nyugat-európai mutatók a legrosszabbak, itt egészen sokkoló, 41,5 százalékos a visszaesés.
„Az erős nyár után számítottunk a szeptemberi visszaesésre az egész piac és a Volkswagen-csoport vonatkozásában is, tekintve hogy bevezették az új mérési normákat. Különösen érinti ez a kérdés az európai szegmenst, és az októberi eredmények is hasonlóan fognak alakulni. Erősebb növekedést novemberben és decemberben várunk ebben a régióban.” – mondta Christian Dahlheim, a Volkswagen-csoport értékesítési vezetője.
A konszernen belül az Audi szenvedte el a legnagyobb visszaesést, 22 százalékkal csökkentek az eladásaik 2017 szeptemberéhez képest. A Volkswagen haszongépjárműveiből és a Seat autóiból egyaránt 20 százalékkal kevesebb talált gazdára, míg a Volkswagen személygépkocsikból 18,3 százalékkal adtak el többet tavaly ilyenkor.
A hullámvölgyet a Porsche érezte meg a legkevésbé, ott csak 3 százalékos visszaesés volt tapasztalható, míg a Scania és a Man még növekedést is fel tudott mutatni. Mindössze Oroszországban és Dél-Amerikában emelkedtek az értékesítési mutatók a tavalyi időszakhoz képest.
Mindezek ellenére a 2017 szeptember-január intervallumot követően 2018 megegyező periódusában 4,2 százalékos volt a növekedés a Volkswagen-csoportnál, mely egy elég érdekes adat a jelenlegi viharos időszakban. Ebből jól látszik, mekkora érvágást jelentett a konszernnek a WLTP mérési rendszer bevezetése. A mérés kapcsán szóba került Peugeot és Jaguar értékesítéseiről nincsenek pontos információk, ám valószínűleg nekik is okozott némi kárt az új rendszer.