2018. szeptember 24. | 17:52

A sportos e-Legend elektromos tanulmány egyszerre retró és jövőbe mutató.

Csaknem ötven évvel azután, hogy a Peugeot bemutatta az 504-es modell kupé változatát, előálltak egy új koncepcióval, mely nyomokban hasonlít a legendás modellre. Az e-Legend vonalai egyszerre klasszikusak és futurisztikusak, egy kicsit még az amcsi izomautókra is hasonlít. A legtöbb vonása mégis az 504 kupéról lehet ismerős, ilyenek a dupla fényszórók is. A tanulmányt a 2018 októberi Párizsi Autószalonon mutatják be hivatalosan.

A Peugeot tervezési vezetője, Gille Vidal elmondta, hogy az e-Legend szándékosan összefüggésben áll az előző, Instinct névre keresztelt koncepcióval:

„Az előző tanulmány egy jövőbemutató autó képét alkotta, ezt a víziót akartuk továbbfejleszteni. Azt a logikát visszük előre, mely szerint a jövőbeli autóknak nem kell ránézésre is lassúnak és unalmasan minimalistának tűnniük.”

A lemezek alatt azonban az e-Legend teljes mértékben a jövő technológiáját tartalmazza. Két elektromotor hajtja, az első és a hátsó tengelyre helyezve. A rendszer összteljesítménye 462 lóerő, mely mind a négy kereket forgatja. A 0-100-as gyorsuláshoz kevesebb, mint négy másodpercre van szüksége, végsebessége pedig 220 km/óra körül van. Egy 100 kilowattórás akkucsomagot raktak a padlóba, mellyel közel 600 kilométeres a hatótáv.

A gyártó koncepcióautóiért felelős vezetője, Matthias Houssan szerint:

„Ez volt a legbonyolultabb tanulmányautó, amin eddig dolgoztam. Nehéz volt megtalálni az egyensúlyt az 504-es retró dizájnja és a futurisztikus elemek között.”

Két vezetési mód érhető el benne. A Legend üzemmódban három okostelefon méretű kijelzőn láthatjuk a fontosabb információkat, ezzel is az 504 kupé három órás műszerfalára utalnak vissza. A Boost módban pedig egy képernyőre helyezi a lényeges adatokat, a másik kettőre pedig a külső kamerák képeit vetíti.

Az e-Legend négyes szintű önvezető technológiát tartalmaz, mely a gyártó i-Cockpit rendszerével összekapcsolódva elmozdítja az utast a műszerfaltól, ezzel növelve a hasznos teret a kabinban. A műszerfal egyébként egy 49 colos kijelző, mely önvezető módban filmnézésre is alkalmas. Szintén poénos elem, hogy a Pong videojáték is benne van a menüben, mely szintén az 504 kupé idején mutatkozott be. Az ülések kék átszőtt bársonnyal vannak behúzva, és látványos faberakásokat is látni. Ezzel is a retró hangulatot vegyítik az amúgy futurisztikus beltérbe.

A gyáriak szerint könnyen vált az autó az autonóm és a manuális vezetési módok közt. Az volt a céljuk, hogy megmutassák az embereknek, az önvezető technológia nem félelmetes dolog. A tanulmány megmarad ezen a szinten, úgy tervezték, hogy nem fog sorozatgyártásba kerülni. Az itt szerzett tapasztalatokat azonban felhasználják a későbbi modelljeiken.