Mercedes-Benz S-osztály, mint robottaxi

Ujj Péter újságíró
Közzétéve:
2019-12-05, 14:32

Személyszállításra alkalmas önvezető taxikat tesztel a Mercedes.

Ismert tény, hogy az autonóm vezetés útjában elsősorban nem technológiai akadályok állnak, hanem a jogi környezet megteremtése várat még magára. A törvényalkotók egyelőre nem tudják, hogyan teremtsék meg annak a jogi feltételeit, hogy részt vehessenek a számítógépek a forgalomban. Mi van, ha a számítógép hibázik, mi van, ha a rossz döntése miatt súlyos baleset történik? Mi van, ha a robot tévedése emberek életébe kerül?

Mercedes-Benz S-osztály önvezető robottaxi

Ha varázsütésre minden autó egyik pillanatról a másikra önvezetővé válna, akkor sokkal könnyebb lenne a technológiai átállás. A nehézséget az átmenet jelenti, amikor egyszerre lesznek majd az utakon a húsvér sofőrök és a robotok. Ez az oka annak, hogy a nagyobb autógyártók tesztkilométerek százezreit teszik meg évről évre. Igazolni akarják a technológia létjogosultságát és működőképességét.

Így tesz a Mercedes is. Csatasorba állítottak Kaliforniában 30 darab Mercedes-Benz S-osztályt, amelyeknek az lesz a feladatuk, hogy taxiként üzemeljenek az elkövetkező időszakban. A csavar a történetben természetesen az, hogy teljesen önállóak. A gyár állítása szerint 4-es szintű önvezetésre képesek, ami azt jelenti, hogy emberi beavatkozás nélkül képesek biztonsággal közlekedni és megoldani a mindennap előforduló forgalmi szituációkat.

Mercedes-Benz S-osztály önvezető robottaxi beltér

A német autógyár a Bosch-sal karöltve vállalkozott a feladatra. Az autókat felszerelték kamerákkal, szenzorokkal és radarokkal, emellett nagy számolási kapacitással rendelkező számítógépeket is bevetettek, amelyeknek az a feladatuk, hogy a váratlan helyzetekben is képesek legyenek jó döntéseket hozni az autók. A vezetőülésekben azonban – az érvényes törvények értelmében és maximális biztonság garantálása érdekében – a cég alkalmazottai foglalnak helyet, akik ha kell, be tudnak avatkozni a vezetésbe.

Forrás:

További autós hírek

Tegnap éjfél után a Jahn Ferenc Dél-pesti Kórház előtt egy autó a patikának hjtott, majd egy villanyoszlopnak csapódott – adta…

Kigyulladt egy Porsche pénteken Budapest 8. kerületében, az Orczy úton, a villamosmegállónál – írta meg az index. Úgy tudni egy…

Teljesen lezárják az M1-es autópályát vasárnap reggel a 43-as és az 55-ös kilométerszelvények között vadkihajtás miatt. A közlemény szerint a…

A MOL Nyrt. poliol üzeméhez szükséges újabb vegyipari berendezést szállítottak Tiszaújvárosba. A Magyar Közút által kiállított útvonalengedély alapján a korábbi…

Ahogy arról korábban írtunk, Magyarország legnépszerűbb autója, a 2018-as komolyabb ráncfelvarrás után ismét megújul egy kicsit. Zöld rendszámot nyilván nem…

Kapcsolódó írások

A német luxus etalonja – Mercedes-Benz S-osztály (W140)
2018. február 09.
A W140-es „bálna” Mercedes hét évig képviselte a márka csúcsát a 90-es években. Grandiózus megjelenésével és műszaki túltervezettségével új mércét állított fel a luxusautók piacán.
Mercedes-Benz S-osztály, tanulmányautó, 2019, ezüst, oldalnézet, jobbról
2018. december 03.
A Mercedes bemutatta legújabb tanulmányát, ami kommunikál a környezetével. A kísérletek szerint az autó figyelő tekintete a gyalogosokat is megnyugtatja.
1958 Mercedes-Benz 300d (W189) Adenauer, fekete limuzin, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. október 06.
1957-ben a Mercedes átdolgozta a W186-os zászlóshajót. A W189-est „Adeanuer” néven is emlegetik, mely utat mutatott a valaha gyártott legkülönlegesebb Mercedes, a 600-as megszületéséhez
2019. május 25.
1963-ban a Mercedes bemutatta a valaha volt legelitebb limuzinját, a W100-ast. A luxus csillagból kevesebb, mint 2800 készült, főbb vásárlói hírességek és diktátorok voltak