2019. szeptember 20. | 18:50

A Mercedes 3-as szintű autonóm technológiát ígér.

Lassan eljön az ideje, hogy a Mercedes lerántsa a leplet az S-osztály következő generációjáról. A fejlesztések javában zajlanak, már a közúti tesztek is elkezdődtek. Néhány kémfotó is készült a gyártó zászlóshajójáról, ráadásul a beltérbe is bepillantást nyerhetnek az érdeklődők.

Az autó külsején a leginkább szembetűnő változások az új első lökhárító, valamint az első és hátsó lámpák lesznek. A beltérben egy óriási központi kijelző látható, a sofőr elé pedig a mai Mercedesekben már megszokott digitális óracsoport került. Sajnos a beltér többi része még le van takarva a képeken, így a többi újdonságra még várni kell.

Ám az igazán izgalmas dolgok a lemezek alatt történtek. A Mercedes ugyanis 3-as szintű önvezető technológiát szeretne az új S-osztályba, mellyel az elsők között lenne azok között a gyártók között, akik ilyen technológiával szerelik fel járműveiket. A Tesla Autopilot jelenleg egy Level 2-es (vagy 2,5-es, ha úgy tetszik, már majdnem 3-as) szintű rendszert jelent, míg az új Audi A8 elvileg már tudja is a Level 3-at, ám sok országban még nem hagyták jóvá az aktiválását közlekedésbiztonsági okokból.

A 3-as szintű önvezető rendszernél optimális körülmények között az autó képes teljesen autonóm módon közlekedni. Le tud hajtani az autópályáról, valamint automatán araszol a dugóban. Az emberi kontroll még itt sem hagyható el teljesen, ám sok előnye van a dolognak.

Markus Schäfer, a Mercedes kutatásért felelős részlegének szakembere azt nyilatkozta a Car Advice-nak, hogy jelenleg teljesítőképességeik határán dolgoznak azért, hogy a kitűzött célokat elérjék.

„A részletek kidolgozásához még szükségünk van néhány hónapra. A céljaink megvannak, ám még túl kell jutni a homologizációs folyamatokon az önvezetéssel kapcsolatban. Sokan próbálták már a rendszert, ám adódtak problémák vele. Az új S-osztálynál a Level 3-as önvezetés megvalósítása a célunk, jövőre kiderül, eljutunk-e a kívánt szintre. Nagyon magasra szeretnénk tenni a lécet az új modellel, jelenleg a tudásunk legjavát tesszük bele ebbe a projektbe. Néhány hónap múlva kiderül, valóban olyan jó lesz-e az S-osztály, mint ahogy a terveinkben szerepel.” – mondta Schäfer.

További érdekes hírekért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorának követkető részét!