Az új S-osztály megelőzné a Teslát önvezetés terén

Közzétéve:
2019-09-20, 16:50

A Mercedes 3-as szintű autonóm technológiát ígér.

Lassan eljön az ideje, hogy a Mercedes lerántsa a leplet az S-osztály következő generációjáról. A fejlesztések javában zajlanak, már a közúti tesztek is elkezdődtek. Néhány kémfotó is készült a gyártó zászlóshajójáról, ráadásul a beltérbe is bepillantást nyerhetnek az érdeklődők.

Az autó külsején a leginkább szembetűnő változások az új első lökhárító, valamint az első és hátsó lámpák lesznek. A beltérben egy óriási központi kijelző látható, a sofőr elé pedig a mai Mercedesekben már megszokott digitális óracsoport került. Sajnos a beltér többi része még le van takarva a képeken, így a többi újdonságra még várni kell.

2020-as Mercedes S-osztály kémfotó elölről

Ám az igazán izgalmas dolgok a lemezek alatt történtek. A Mercedes ugyanis 3-as szintű önvezető technológiát szeretne az új S-osztályba, mellyel az elsők között lenne azok között a gyártók között, akik ilyen technológiával szerelik fel járműveiket. A Tesla Autopilot jelenleg egy Level 2-es (vagy 2,5-es, ha úgy tetszik, már majdnem 3-as) szintű rendszert jelent, míg az új Audi A8 elvileg már tudja is a Level 3-at, ám sok országban még nem hagyták jóvá az aktiválását közlekedésbiztonsági okokból.

2020-as Mercedes S-osztály kémfotó hátulról

A 3-as szintű önvezető rendszernél optimális körülmények között az autó képes teljesen autonóm módon közlekedni. Le tud hajtani az autópályáról, valamint automatán araszol a dugóban. Az emberi kontroll még itt sem hagyható el teljesen, ám sok előnye van a dolognak.

Markus Schäfer, a Mercedes kutatásért felelős részlegének szakembere azt nyilatkozta a Car Advice-nak, hogy jelenleg teljesítőképességeik határán dolgoznak azért, hogy a kitűzött célokat elérjék.

2020-as Mercedes S-osztály beltér kémfotó

„A részletek kidolgozásához még szükségünk van néhány hónapra. A céljaink megvannak, ám még túl kell jutni a homologizációs folyamatokon az önvezetéssel kapcsolatban. Sokan próbálták már a rendszert, ám adódtak problémák vele. Az új S-osztálynál a Level 3-as önvezetés megvalósítása a célunk, jövőre kiderül, eljutunk-e a kívánt szintre. Nagyon magasra szeretnénk tenni a lécet az új modellel, jelenleg a tudásunk legjavát tesszük bele ebbe a projektbe. Néhány hónap múlva kiderül, valóban olyan jó lesz-e az S-osztály, mint ahogy a terveinkben szerepel.” – mondta Schäfer.

További érdekes hírekért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorának követkető részét!

További autós hírek

Mentőautó ütközött személyautóval Nyíregyházán, a Pazonyi úton vasárnap este. A baleset következtében a gépkocsiban utazó 31 éves nő a helyszínen életét vesztette. További...

Olvasónktól kaptuk a videót az Illatos úti tahó teherautósról. Írja: “Az illatos út elején egy teherautó a tilos jelzés ellenére piros lámpánál és...

Elképesztő állapotban szeretett volna a következő videó “főhőse” autót vezetni. Olvasónk, aki megakadályozta ezt, a következőt írta: “Akkor kezdtem el felvenni, miután kiesett...

Viber közösségünkbe küldtek egy videót, amin már megint egy magát rettentően jó sofőrnek képzelő autós kezd előzésbe. Persze a gond nem is ezzel...

Tilos jelzést mutatott a sorompó, de a vonatra aztán hiába vártak az autósok. Pedig a többség megállt, ahogy az elő van írva, csakhogy...

Kapcsolódó írások

Tesla Model 3
2019. május 22.
Még időpontot is foglal neked a szerelőnél a Tesla legújabb kiegészítője
Mercedes-Benz EQS
2019. szeptember 11.
Ha kíváncsi vagy arra, hogy a jövőben milyen stílus képviselői lesznek az elektromos luxusautók, a Mercedes-Benz EQS modern és egyszerű megjelenésével könnyen megválaszolja ezt a kérdést. A technológiailag élen járó utastérről nem is beszélve!
A német luxus etalonja – Mercedes-Benz S-osztály (W140)
2018. február 09.
A W140-es „bálna” Mercedes hét évig képviselte a márka csúcsát a 90-es években. Grandiózus megjelenésével és műszaki túltervezettségével új mércét állított fel a luxusautók piacán.
Tesla Model 3
2019. augusztus 12.
Az autóipari szereplők behúzták a kéziféket, rájöttek, hogy nem lesz olyan egyszerű kifejleszteni az 5-ös szintű önvezetésre képes autókat.