A Mercedes Renault motorokra válthat

Közzétéve:
2019-08-02, 08:32

A Daimler volt vezérigazgatója szerint az ügyfelek számára manapság egyre kevésbé számít, milyen motor van az autókban.

Dieter Zetsche, a Daimler igazgatótanácsának elnöke 2019. május 22-én jelentette be nyugdíjba vonulását. A Mercedesnél kötött szerződése lejárt, nem tervezte azt meghosszabbítani. A Törökországban született mérnök 13 évet töltött a Daimler AG trónján és rendkívüli sikerrel vezette a vállalatot.

Dieter Zetsche

A munkaviszony megszűnése után nem sokkal Zetschével interjút készített a Top Gear magazin egyik újságírója. A beszélgetés során többek közt elhangzott, hogy a cég kapcsolatba lépett a Renaulttal erőforrásaik végett, illetve kitért arra is, hogy a Mercedes A-osztály eladásai az utóbbi időben duplájára nőttek.

Hozzátette, hogy az autóba szerelt motorok többé már nem releváns tényezők a legtöbb fogyasztó számára. Úgy fogalmazott, hogy a vásárlók szerint az erőforrások „nem különböznek egymástól.”

Természetesen az autófanatikusokat nagyon is érdekli, milyen motorral szerelt járgányt nyüstölnek, a gond csak az, hogy ők vannak jelen kisebb létszámban.

Mercedes M139 motor összeszerelése

Zetsche az autonóm vezetési és mobilitási szolgáltatásokat ugyanabba a kategóriába sorolta, mint a motorokat, és ismételte: „a legtöbb felhasználó nem veszi figyelembe ezek milyenségét.” Ezért is történt az, hogy a vállalat partnerséget kezdeményez más gyártókkal.

Mindez merész kijelentésnek mondható egy nagy autóipari vállalkozás korábbi vezetőjétől, ahol a mérnöki munka továbbra is a sikerhez vezető út egyik alappillére. Az autógyártók közötti partnerség egyébként nem új keletű dolog, sőt egyre inkább elterjedt szokás, hiszen a márkák megpróbálják szétosztani az új technológiák, elektromos járművek, segédrendszerek és autonóm járművek fejlesztésére vonatkozó költségeket.

Zetsche nem gondolja, hogy a Mercedes egyszerű termékeket állít elő, ezt számos műszaki tényező is alátámasztja.

Az autógyártók szerte a világon újabb és újabb kihívásokkal néznek szembe. Az olyan vállalatok, mint például a Daimler, a General Motors, a Toyota és mások, a járművek és a mobilitás jövőjének fenntartására, innovációjára és bevezetésére törekszenek. A Daimler és a Mercedes-Benz számára ez azt jelentette, hogy partnerséget kell létrehozni a Renaulttal motorjaik végett. Ha a tendencia folytatódik és sikeres lesz, ki tudja, mi sülhet ki ezekből a partnerségekből és milyen nagyszerű termékeket élvezhetnek hamarosan a fogyasztók.

Forrás:

Kapcsolódó írások

A 8 legszebb hangú V12
2017. június 13.
A V10-ek után mindenképp érdemes a 12 hengeres V motorokat is átnyálazni. Szinte kizárólag szuperautókat és óriás luxus szedánokat szereltek ilyen szívvel, így a hétköznapi autók szóba se jöhetnek.
A német luxus etalonja – Mercedes-Benz S-osztály (W140)
2018. február 09.
A W140-es „bálna” Mercedes hét évig képviselte a márka csúcsát a 90-es években. Grandiózus megjelenésével és műszaki túltervezettségével új mércét állított fel a luxusautók piacán.
Az új Maybach fényszórók képeket vetítenek az útra
2018. március 09.
Nem kevesebb, mint kétmillió pixeles alakzatokat tud az útra vetíteni az új Mercedes Maybach S-osztály. Nagyszerű kiegészítő vagy inkább teljesen szükségtelen?
Ebből valami komoly lesz! Érkezhet az elektromos ezüstnyíl?
2018. július 06.
A Mercedes egy sajtónap keretében mutatta be az EQ tanulmányautójának várható formavilágát.