A Mercedes Renault motorokra válthat

Közzétéve:
2019-08-02, 08:32

A Daimler volt vezérigazgatója szerint az ügyfelek számára manapság egyre kevésbé számít, milyen motor van az autókban.

Dieter Zetsche, a Daimler igazgatótanácsának elnöke 2019. május 22-én jelentette be nyugdíjba vonulását. A Mercedesnél kötött szerződése lejárt, nem tervezte azt meghosszabbítani. A Törökországban született mérnök 13 évet töltött a Daimler AG trónján és rendkívüli sikerrel vezette a vállalatot.

Dieter Zetsche

A munkaviszony megszűnése után nem sokkal Zetschével interjút készített a Top Gear magazin egyik újságírója. A beszélgetés során többek közt elhangzott, hogy a cég kapcsolatba lépett a Renaulttal erőforrásaik végett, illetve kitért arra is, hogy a Mercedes A-osztály eladásai az utóbbi időben duplájára nőttek.

Hozzátette, hogy az autóba szerelt motorok többé már nem releváns tényezők a legtöbb fogyasztó számára. Úgy fogalmazott, hogy a vásárlók szerint az erőforrások „nem különböznek egymástól.”

Természetesen az autófanatikusokat nagyon is érdekli, milyen motorral szerelt járgányt nyüstölnek, a gond csak az, hogy ők vannak jelen kisebb létszámban.

Mercedes M139 motor összeszerelése

Zetsche az autonóm vezetési és mobilitási szolgáltatásokat ugyanabba a kategóriába sorolta, mint a motorokat, és ismételte: „a legtöbb felhasználó nem veszi figyelembe ezek milyenségét.” Ezért is történt az, hogy a vállalat partnerséget kezdeményez más gyártókkal.

Mindez merész kijelentésnek mondható egy nagy autóipari vállalkozás korábbi vezetőjétől, ahol a mérnöki munka továbbra is a sikerhez vezető út egyik alappillére. Az autógyártók közötti partnerség egyébként nem új keletű dolog, sőt egyre inkább elterjedt szokás, hiszen a márkák megpróbálják szétosztani az új technológiák, elektromos járművek, segédrendszerek és autonóm járművek fejlesztésére vonatkozó költségeket.

Zetsche nem gondolja, hogy a Mercedes egyszerű termékeket állít elő, ezt számos műszaki tényező is alátámasztja.

Az autógyártók szerte a világon újabb és újabb kihívásokkal néznek szembe. Az olyan vállalatok, mint például a Daimler, a General Motors, a Toyota és mások, a járművek és a mobilitás jövőjének fenntartására, innovációjára és bevezetésére törekszenek. A Daimler és a Mercedes-Benz számára ez azt jelentette, hogy partnerséget kell létrehozni a Renaulttal motorjaik végett. Ha a tendencia folytatódik és sikeres lesz, ki tudja, mi sülhet ki ezekből a partnerségekből és milyen nagyszerű termékeket élvezhetnek hamarosan a fogyasztók.

Forrás:

További autós hírek

Egy autós lesodródott az útról és egy jelzőtáblának ütközött. A vezető életét vesztette, utasa megsérült – írja a police.hu Egyelőre ismeretlen…

A Puskás Aréna nyitó labdarúgó-mérkőzését 2019. november 15-én, pénteken este 19 órai kezdettel játsszák. A stadion bejáratai a Dózsa György…

A kategóriák között egyértelműen a SUV vezeti az idei eladási listát (is), csak ebből a fajtából 47480 újat állítottak forgalomba,…

Brutális baleset rázta meg Szlovéniát szerda reggel. A balesetet egy kis Opel Corsa vezetője okozta, amikor feltehetően a rosszul megválasztott…

2019 az az év, amikor másról sem lehet hallani, csak arról, hogy az autók ölik meg a bolygónkat. De komolyan!…

Kapcsolódó írások

2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.
Sportautók F1-es gúnyában!
2017. március 23.
Türelmetlen rajongók húztak Formula 1-es csapatszíneket utcai sportautókra
8 hot hatch, amit ismerned kell
2017. április 04.
A hot hatch kifejezés a hatchback angol szóból ered, melynek jelentése magyarul ferdehátú. Általában kiskategóriás autó, amely nevét a karosszériájának felépítéséről kapta.
A 8 legszebb hangú V12
2017. június 13.
A V10-ek után mindenképp érdemes a 12 hengeres V motorokat is átnyálazni. Szinte kizárólag szuperautókat és óriás luxus szedánokat szereltek ilyen szívvel, így a hétköznapi autók szóba se jöhetnek.