A Mercedes Renault motorokra válthat

Közzétéve:
2019-08-02, 08:32

A Daimler volt vezérigazgatója szerint az ügyfelek számára manapság egyre kevésbé számít, milyen motor van az autókban.

Dieter Zetsche, a Daimler igazgatótanácsának elnöke 2019. május 22-én jelentette be nyugdíjba vonulását. A Mercedesnél kötött szerződése lejárt, nem tervezte azt meghosszabbítani. A Törökországban született mérnök 13 évet töltött a Daimler AG trónján és rendkívüli sikerrel vezette a vállalatot.

Dieter Zetsche

A munkaviszony megszűnése után nem sokkal Zetschével interjút készített a Top Gear magazin egyik újságírója. A beszélgetés során többek közt elhangzott, hogy a cég kapcsolatba lépett a Renaulttal erőforrásaik végett, illetve kitért arra is, hogy a Mercedes A-osztály eladásai az utóbbi időben duplájára nőttek.

Hozzátette, hogy az autóba szerelt motorok többé már nem releváns tényezők a legtöbb fogyasztó számára. Úgy fogalmazott, hogy a vásárlók szerint az erőforrások „nem különböznek egymástól.”

Természetesen az autófanatikusokat nagyon is érdekli, milyen motorral szerelt járgányt nyüstölnek, a gond csak az, hogy ők vannak jelen kisebb létszámban.

Mercedes M139 motor összeszerelése

Zetsche az autonóm vezetési és mobilitási szolgáltatásokat ugyanabba a kategóriába sorolta, mint a motorokat, és ismételte: „a legtöbb felhasználó nem veszi figyelembe ezek milyenségét.” Ezért is történt az, hogy a vállalat partnerséget kezdeményez más gyártókkal.

Mindez merész kijelentésnek mondható egy nagy autóipari vállalkozás korábbi vezetőjétől, ahol a mérnöki munka továbbra is a sikerhez vezető út egyik alappillére. Az autógyártók közötti partnerség egyébként nem új keletű dolog, sőt egyre inkább elterjedt szokás, hiszen a márkák megpróbálják szétosztani az új technológiák, elektromos járművek, segédrendszerek és autonóm járművek fejlesztésére vonatkozó költségeket.

Zetsche nem gondolja, hogy a Mercedes egyszerű termékeket állít elő, ezt számos műszaki tényező is alátámasztja.

Az autógyártók szerte a világon újabb és újabb kihívásokkal néznek szembe. Az olyan vállalatok, mint például a Daimler, a General Motors, a Toyota és mások, a járművek és a mobilitás jövőjének fenntartására, innovációjára és bevezetésére törekszenek. A Daimler és a Mercedes-Benz számára ez azt jelentette, hogy partnerséget kell létrehozni a Renaulttal motorjaik végett. Ha a tendencia folytatódik és sikeres lesz, ki tudja, mi sülhet ki ezekből a partnerségekből és milyen nagyszerű termékeket élvezhetnek hamarosan a fogyasztók.

Forrás:

További autós hírek

Részegen hajtott busznak autójával egy férfi Gyöngyösön hajnalban. Utasa életveszélyes állapotban van, míg a sofőrnek csak karcolásai lettek. A busz…

Hetek óta szajkózzuk, hogy a ködös, 0 fokhoz közeli és az alatti hömérséklet miatt elképesztően nyálkásak, csúszósak az utak és…

A népszerű kamionos vlogger elmeséli videójában hogy járt. Összesen 171 ezer forintra büntették! A hazai útdíjfizetési rendszer áldozataként elismeri a…

Évát levetkőztették, protézissel kellett mankó nélkül járnia, pedig egyértelmű, hogy állapota végleges- tudta meg a 24.hu Több mint három hónapja…

Több százezer autós szembesülhet azzal, hogy a károkozói pótdíj miatt a normál tarifa másfél-kétszeresét, extrém esetben akár az ötszörösét számítják…

Kapcsolódó írások

A Mercedes alsóbb kategóriás modellje oldalról
2019. december 03.
A Daimler visszahív néhány Mercedes-Benz kompakt modellt, amelyek dízelmotorja a Renault-tól származik.
2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.
Mercedes W108 Eurowise tuning
2019. december 25.
Az Eurowise megépítette a világ talán legextrémebb S-osztályát: német kasztni, amerikai V8, hot rod stílus, airride. Sokkoló, de legalább annyira lenyűgöző.
Toyota Aygo kiadások
2020. január 06.
Persze SUV-re ne nagyon számíts ennyiért, a Dacia és a Lada kínál egyedüli opciót.