2021. október 15. | 11:16

Egy ilyen típusú baleset is súlyos következményekkel járhat.

Németországban csak az elmúlt évben 2155 személyi sérüléssel járó e-roller balesetet regisztráltak, de ennél minden bizonnyal több történt, csak azokról nem értesítették a rendőrséget a felelősségre vonás elkerülése érdekében, olvasható az ORFK-OBB megbízásából készített Facebook-oldal vonatkozó bejegyzésében. A DVR (Német Közlekedésbiztonsági Tanács) ütközési tesztek keretében vizsgálta meg, milyen sérülésekkel járhat, ha egy e-rolleres nekihajt a gépkocsi oldalának.

A tesztek során kiderült, hogy tragédiába is torkollhatnak az ilyen jellegű csattanások. Az ütközési tesztekről videó is készült, melyet a napokban osztottak meg az olvasókkal. A képsorokon jól látható, hogy az oldalütközés során elsősorban a fej sérül meg súlyosan, ez akár a rolleres életébe is kerülhet.

Éppen ezért meglepő, hogy sok helyen nem írják elő a fejvédő kötelező jellegű használatát az e-rollerrel közlekedők számára, azt legfeljebb csak ajánlják. Magyarországon már elkészült az a KRESZ-módosítási javaslat, ami megoldja az elektromos rollerek problémáját, közölte szeptemberben Révész Máriusz, Aktív Magyarországért felelő kormánybiztos.

Momentán az e-roller segédmotoros kerékpárnak felel meg, a rendőrség pedig számos esetben ennek megfelelően jár el. Ez probléma, mivel így az e-rollerrel közlekedők szinte kivétel nélkül mind büntethetővé is válnak. Az e-rollereket érintő módosítási javaslatról ebben a cikkben olvashatsz bővebben.

Ha érdekel, hogy a budapesti dugó challenge alkalmával hogyan teljesített az e-roller az autó, a robogó, a tömegközlekedés, a bicikli és a futás alternatívájaként, akkor ezt a videót se hagyd ki!

 

ORFK-OBB