2020. július 17. | 11:40

A márka első elektromos rásegítéssel rendelkező modellje lesz a frissített Ghibli.

2013-ban mutatkozott be a Maserati sportos szedánja, ám a 2020-as modell esetében nem a második generációról van szó, hiszen most csupán a Ghibli ráncait varrta fel a gyártó. Sokkal fontosabb ennél az, hogy mild hibrid hajtáslánc kerül az autóba, megadva a kezdeti lökést a Maserati-modellek elektromosításának.

A 2,0 literes, négyhengeres turbómotor egy elektromos kompresszorral és egy 48V-os generátorral lesz megtámogatva, az akkucsomagot pedig az autó hátuljába helyezték. A 330 lóerős teljesítmény 5750-es fordulaton érkezik, míg a 450 Nm-es nyomaték 4000-en már érezhető, a 0-100-as sprint 5,7 másodpercbe telik, az autó végsebessége pedig 255 km/h.

A V6-os dízelmotorhoz képest 25%-kal csökken a szén-dioxid-kibocsátás, és nagyjából 80 kilogramm súlyfeleslegtől is megszabadul a jármű. A felszabaduló energiákat egy 8 fokozatú ZF automata juttatja a hátsó kerekekre. A gyártó elmondása szerint azért döntöttek a mild hibrid hajtáslánc mellett, mert egy PHEV modellel még nehezebb lett volna az autó a méretesebb akkupakk miatt, hiszen az 1950 kg alapból sem nevezhető könnyűnek.

A mild hibrid Ghibli kék peremű kopoltyúkat, kék féknyergeket és logót kap a C-oszlopon. A ráncfelvarrásnak köszönhetően átdolgozták a hűtőrácsot és a fényszórókat, a hátsó lámpatestekben egy bumeráng jellegű formai megoldást alkalmaztak, ahogyan a 3200 GT és az Alfieri koncepció esetében. A beltérben az Android Automotive infotainment rendszerét találjuk a 8,4 vagy 10,1 colos kijelzőn. Az analóg műszereket digitális megoldásra cserélték, és bemutatkozott a Maserati Connect funkció, ami az autó állapotát monitorozza, és jelzi az esetleges hibákat.

Lassan tehát a Maseratikból is kiveszni látszik a V6-os, V8-as motor, 2021-ben tisztán elektromos GranTurismo és GranCabrio is várható a márkától, az MC20-as szupersportautó pedig szeptemberben mutatkozhat be.