2020. október 09. | 18:21

Úgy tűnik, a méltán híres svájci pontosságból bőven jutott francia oldalra is, hiszen a Bugatti Pur Sport elnevezésű különleges kiadása felveszi a kesztyűt bármelyik svájci óra finomhangoltságával.

Régebben már olvashattatok nálunk egy cikket erről a típusról, de most egy picit még jobban előveszem a fejlesztőmérnökök és pilóták tapasztalatait, és ezek alapján egy kicsit más megvilágításba helyezem az autót.

Ebből a különleges modellből mindössze 60 darab készül, és hogy jó előre le is lőjem a poént, elárulom az árát is: 3 millió eurót, azaz mai árfolyamon kb. 1,07 milliárd forintot kell cserében kifizetnie annak, aki szeretné megtapasztalni, hogy miben is módosult ez a kiadás az eredeti változathoz képest.

Itt van azonban a csapda, ugyanis aki nem betonozta be magát a céghez, vagy nem egy nagyon közeli kapcsolatokkal rendelkező francia újságíró, akkor rossz hírekkel kell szolgálnom, nem lesz lehetősége vezetni ezt az autót. Néhány kiválasztottnak adatik csak meg, hogy a Bilster Bergen (egyébként a legtöbb tesztkört itt tették meg az autóval) feszegethesse az autó határait, majd a későbbiekben a közúton is megtapasztalhassa a mindennapokban is jól használható adottságait. Stephan Winkelmann, a Bugatti igazgatója szerint a sofőrnek saját bőrén kell megtapasztalnia, hogy miért ilyen különleges, és miért ennyire becsülendő az egész fejlesztőcsapat munkája.

A 18 hónapnyi tökéletesítés és több mint 50 000 versenypályán eltöltött tesztkilométer után a végeredmény: tökéletesített aerodinamika, súlycsökkentés, jobb menetteljesítmények és sokkal közvetlenebb irányíthatóság az eredeti szériához képest.

Külsőleg ez a kis "csomag" szélesebb légbeömlőket, nagyobb diffúzort, nagyobb első splittert és egy 1,9 méter széles hátsó szárnyat is tartalmaz. Ezek azonban nem csak az optikai hatást növelik, hanem bizony a leszorítóerő és a hűtés szempontjából sem elhanyagolható elemek.

A motor erején és nyomatékán ugyan nem változtattak, továbbra is maradt az 1500 lóerős, 1600 Nm-es nyomatékkal bíró, 8,0 literes, W16 quadturbo erőforrás, a maga "szolid" mivoltával.  Ami itt a pluszt adja, az a 15%-kal rövidebb váltóáttátel, ami miatt a gyári gyorsulási adatok a következőképpen módosultak: 0-ról 100-as tempóra az autó az eredeti 2,4-es gyorsulás helyett egy tizeddel gyorsabb, 2,3-as gyorsulást produkál, 0-200-ig már sokkal látványosabb a változás: 6,1 másodperces gyári érték helyett 5,5 szekundum.

Az elektronika is átesett némi módosításon, ami itt lazítást jelent. Az ún. ESC Sport + módban a menetstabilizátor többet enged, mint a szokásos ESC, több csúszást és irányított sodródást tesz lehetővé, ezáltal is növelve a sportos vezetés élményét.

Az autó futóműve kapta a legjelentősebb módosításokat, és most értünk a lényegi részhez, olyan finombeállításokon esett át, amellyel sokkal inkább precíz a kormányzás és nő az irányíthatóság. A mérnökök a Pur Sport kerékdőlését mínusz 2,5 fokra változtatták a kezelhetőség jelentős növekedése érdekében. Ehhez a módosításhoz azonban teljesen más felfüggesztésre van szükség. Sokkal keményebb rugók és merevebb felfüggesztés nyújtják a legjobb megoldást a sportos kezelés és tapadás érdekében. Az elektronikusan vezérelt futómű valós időben működik, automatikusan beállítja a lengéscsillapítókat. A szoftveres mérés és az optimalizálás között kevesebb mint hat milliszekundum (!) telik el. A kerekek és a kormányzás minden eddiginél közvetlenebb kapcsolatban lesznek egymással, egész pontosan 2,5-szer reaktívabb habitust produkál az autó, mint az alapkivitel.

Egy ilyen precíz futómű nyilván nem lehet teljes az ahhoz tartozó felnik, fékek és gumik nélkül. Az Aero elnevezésű, magnézium felnik pillekönnyűek, speciális, gyűrűs kialakításuknak köszönhetően pedig extra hűtést biztosítanak a fékrendszernek. Ezt a hűtést elősegíti még a motorháztetőn és első lökhárítón megtalálható 3 extra légbeömlő is.

A Bugatti exkluzív Michelin Sport Cup 2 R gumiabroncsok kivételes tapadást biztosítanak még nagyobb sebességű kanyarokban is. Az újonnan kifejlesztett abroncsszerkezettel és a futóműre optimalizált lágyabb gumikeverékkel ez a kombináció 10%-kal több oldalirányú gyorsulást produkál, ezáltal tovább növelve az autó kanyarodási sebességét és általános teljesítményét.

Egy ilyen precíz rendszert sohasem lehet elégszer tesztelni, az utolsó finomítások tökéletes helyszíne a sokak által ismert "Zöld Pokol." A Nordschleife mind a sofőr, mind a jármű számára ideális, szokatlan domborzatának, számos kanyarjának és a Döttinger Höhe kanyartól kezdődő nagysebességű szakaszának köszönhetően. Minden rendszert ellenőriznek, hogy azok tökéletesen tudnak-e egymással működni. Erre tökéletes a Nordschleife aszfaltja.

Na de mikor nem lesz nekünk ilyen hipersportautónk? Várhatóan a gyártás ez év második felében kezdődik a társaság székhelyén, Molsheimben, Franciaországban.