A Pur Sport már a sokadik rendkívüli verziója a Chironnak, de ebből is az látszik, hogy a franciák mindent megtesznek azért, hogy egy adott típusból felszínre hozzák a benne rejlő összes értéket. Egy kézen is meg lehet számolni, jelenleg hány modell áll a márka kínálatában. Ez is azt bizonyítja, hogy nem, nem kell minden minden szegmensbe több típust készíteni. Mert egyszerűen nem érdemes. Különösen akkor nem, ha sportautók gyártására szakosodott vállalatról van szó, akik több, mint 100 éve nagyon is értik a dolgukat.

Ha meg már valaki legyártotta az aszfalton valaha leggyorsabban száguldó közúti szörnyet, arra igenis büszkének kell lenni és a lehető legjobban elmélyíteni a köztudatban!

Bugatti Chiron Pur Sport menet közben

Kanyargó fenevad a Chironok között

2019 végén Stephan Winkelmann, a Bugatti vezetője bejelentette, hogy az idei évben a Bugatti Chironnak két új, különleges verziója fog készülni, melyet szeretnének megmutatni a nagyközönségnek. Lassacskán az év első negyedévéhez érve, az igazgató hű maradt ígéretéhez és a héten be is mutatták a Pur Sportot. Az egyedi kiadás lényege az aerodinamikában, a súlycsökkentésben, illetve az energiaelosztásban mutatkozik meg.

Bugatti Chiron Pur Sport 1500 lóerő

Bugatti Chiron Pur Sport oldalnézetből

A masszív és lapos géptető alatt ugyanaz a szerény 8,0 literes quadturbós W16-os motor van, viszont ezúttal egy újrakalibrált automata sebességváltóval hozták összhangba az egységet. A csúcsteljesítmény továbbra is maradt 1500 lóerő (1 103 kilowatt) és 1600 newtonméter. A fordulatszám-tartományon viszont módosítottak, a sportautó motorja így már képes kipörögni maximum 6 900 fordulat/percig, ami a korábbihoz képest plusz 200 fordulat/percet jelent.

Bugatti Chiron Pur Sport hátulja

Sok kicsi, sokra megy alapon tehát több, apróbb változtatást vittek véghez az új modellen, így a hagyományos Chironhoz képest Pur Sport majdnem 2 másodperccel gyorsabban éri el 60-ról a 120-as tempót. Összességében elmondható a Pur Sportról, hogy 40%-kal jobb rugalmassági értékeket ér el a „mezei” változatnál.

Amennyiben te is vizuális vagy, a cikket olvasva már biztosan elképzelted, milyen lehet menet közben a Pur Sport, de ahhoz, hogy tényleg megértsd ezeket az apró, de eszméletlenül jelentős számokat, ezt a videót látnod kell!

A Chiron elején található légbeömlőket, illetve a középső szájat is nagyobbra nyitották, így a hűtés annál hatékonyabb lehet. A sportautó eleve hihetetlenül lapos, de a karosszériára került új, karbonszálas elemek optikailag még nagyobb szerepet játszanak abban, hogy alacsonyabbnak tűnjön. A kipufogó anyaga titán, 3D-nyomtatásos technológiával készült.

Bugatti Chiron Pur Sport hátsó szárny

A gumiabroncsok mérete elöl 285/30 R20, hátul 355/25 R21-esek és a Michelintől származnak: ezek az úgynevezett Bugatti Sport Cup 2 R gumik. Az abroncsoknak és a futóműnek is köszönhető, hogy a kanyarsebesség 10%-kal is növekedhet, utóbbit elöl 65, hátul pedig 33 százalékkal feszesebbre állították. Ezenkívül vadonatúj lengéscsillapítókat is pakoltak a járgány alá, továbbá a kerékdőlésen is némileg módosítani kellett. Hasznára vált a fogyókúra a Chironnak, köszönhetően az új abroncsoknak, valamint a titán anyaghasználatnak. 

Bugatti Chiron Pur Sport beltér

Bugatti Chiron Pur Sport egyedi varrás

A gyártást előreláthatólag 2020 második felében kezdik, mindössze 16 darabot készítenek a franciák a különleges Bugatti Chiron Pur Sportból. A nagyteljesítményű sportautóért cserébe jelen árfolyamok szerint nagyjából nettó egymilliárd forinttal érdemes számolni az arra vágyóknak.