A 10 legjobb, legkeményebb sportautó 2019-ben

Közzétéve:
2019-01-11, 15:21

A sebesség szerelmese vagy? Akkor ez a lista biztosan tetszeni fog

Társszerző: Hajdu Balázs

A listán található sportautók mindegyike rendszámmal ellátott, közútra regisztrált példány. Ha a pénz nem számítana, szerintem nincs az az ember, aki ne szeretne ezekhez hasonló játékszereket.

Az alábbi összeállításban a jelenleg gyártásban lévő, és gyártásból már kivont, helyettesítésre váró modelleket is felvonultattam. A ma már nem gyártott modellek remek összehasonlítási alapot nyújtanak a mai autók számára, még akkor is, ha a gyártásukat már leállították. 

Ezek a sportautók elég ritkák, a tízes lista összeállítása így is óriási kihívás. Ha vitatkoznál a sorrenddel, vagy hiányolnál egy-egy modellt a listáról, írd meg kommentben!

1. Porsche 911 GT3

Irányíthatósága, vezethetősége és lenyűgöző teljesítménye miatt ez az autó minden elismerést megérdemel. Az autóőrültek gyakorlatilag összes kérdésére választ ad, amikor a legjobban megtérülő befektetést keresik sebesség, izgalom és vezetői élmény tekintetében. A probléma az, hogy ezt ma már mindenki tudja, így elképesztően megnőtt az autó iránti kereslet. 

Porsche 911 GT3

Ez egy olyan autó, mely első ránézésre nem viselkedik hivalkodóan. A 493 lóerős, 4 literes, hathengeres motor ebben a tízes mezőnyben, de még a Porsche saját kínálatában is a gyengébbek közé tartozik. A súly-erő eloszlás, sebesség, tapadás, és egyensúly terén azonban nincs párja. Ez az autó nem közutakra való, még a versenypályán is csak a kivételesen tehetségesek tudják kordában tartani.

Az első GT3 1999-ben jelent meg. Azóta a modell három generációt vonultatott fel, és egyre csak jobb és jobb lett. A GT3 négy alkalommal nyerte el az Autocar díját a Nagy-Britannia legjobb vezetési élményt nyújtó autója kategóriában. A Porsche 911 különböző típusai összesen hét alkalommal kerültek díjazásra. Csak a rend kedvéért szeretném megjegyezni, hogy egyik autó sem nyert kettőnél többször a díj 30 éves történetében.

2. McLaren 600 LT

Miután ez az autó nyerte a fentebb említett kategória első díját 2018-ban, talán meglepő lehet, hogy csak a második helyet foglalja el a listán. Természetesen a McLaren is egy rendkívül elbűvölő sportautó, mely közúton és versenypályán is kiválóan teljesít. 

McLaren 600 LT

A 600LT a fantasztikus 570S alapján készült, ez a harmadik ‘Longtail’ modell a McLaren Automotive gondozásában. A lóerők száma harminc egységgel nőtt, és így már 592-őt számlál. Jelentősen erősítették a rugózást, a lengéscsillapítókat, az agresszívabb karosszéria pedig az eddiginél is komolyabb leszorítóerőt produkál. A legalacsonyabb össztömegű kiadás 1247 kilogrammot nyom.

Nagyon különleges csomagról van szó. Nyugodt szívvel kijelenthető, a McLaren kiváló munkát végzett. 

3. Ferrari 488 Pista

Kezdem a puszta számokkal: 710 lóerő, 770 Nm nyomaték, 1359 kg, 2,85 másodperc 0-100 gyorsulás, és egy 90 millió forintos árcédula – kiegészítők nélkül. Röviden és tömören, a 488 Pista nagyon különleges gép. És egyben nagyon hatékony is. Az Anglesey versenypályán ez az autó érte el a legjobb köridőt egy 2018-as felmérésen - 1 perc 11,4 másodperc, mely 1,7 másodperccel volt gyorsabb, mint a McLaren 600T ideje.

Ferrari 488 Pista

Lenyűgöző az autó reakcióideje. Szempillantás alatt engedelmeskedik a legapróbb kormánymozdulatoknak, valamint a váltó is finoman működik. A gázpedállal érdemes óvatosan bánni. Könnyedén gondolhatnád azt, hogy ennek az autónak a sebesség a legnagyobb vonzerője. Az igazság közben az, hogy ezért a rengeteg pénzért a világ egyik legkiegyensúlyozottabb és legkezelhetőbb autóját vásárolhatjuk meg. 

4. Porsche 911 GT2 RS

Nem létezik gyorsabb és erősebb Porsche 911 sportautó, mint a 690 lóerős, 340 km/h végsebességre képes GT2 RS. Brutális nyomaték és sebesség jellemzi, olyan, amivel a 911 Turbo S sem tud versenyezni.

Porsche 911 GT2 RS

A lenyűgöző teljesítmény kiaknázásához átlagon felüli vezetői képességek, és természetesen megfelelő tapadást biztosító abroncsok szükségesek. 21-es felnik, 325-ös profilú gumik segítenek ezt a démoni erőt harmóniába hozni az aszfalttal. A karbon-kerámia fék alapfelszereltség, a felfüggesztési beállítások pedig még jobban személyre szabhatóak, mint a GT3 RS esetén. 

A maga nemében egyedülálló: elképesztően jól reagál, gyors, mégis megbízhatóan viselkedik a versenypályán. 

5. McLaren 675 LT

Csak azért foglalja el ezt a helyezést, mivel a gyártását már leállították, a helyettesére pedig még várni kell. A McLaren 675 Longtail több szempontból is a nagykorúságot jelentette a brit autógyár számára. Ez volt az első McLaren szuperautó, mely bizonyítéka egy fontos felismerésnek: az igazi megszállott sofőröket a mindenkori legnagyobb sebesség érdekli.

McLaren 675 LT

A 675 LT egy körültekintően kivitelezett fejlesztési folyamat eredménye. Sikerült találniuk plusz 25 lóerőt a 3,8 literes, V8-as turbómotorban. Ehhez még hozzáadódik a 650S felszereltség, mely főleg a külsőségekben mutatkozik meg. A külső változtatások eredménye 40% plusz leszorítóerő, 100 kilogrammal kevesebb össztömeg, valamint erősebb felfüggesztés és gyorsabb kormányműfogasléc is megjelent az autóban.

Mindezek mellett sikerült finomítani a 650S nyomatékelosztási rendszerét és elektronikus rásegítőit, hogy az autó irányítása még finomabbá válhasson. Egy igazi szörnyeteg, mely bátran felveszi a versenyt bármelyik másik sportautóval, hiszen elképesztően gyors. 

6. Lamborghini Huracán Performante

Az egészen közeli múltban még ez a Lamborghini volt a sorozatgyártású autók körrekordere a Nürburgringen. Annak az autónak, mely a Nordschleifén is bizonyított, egyértelmű helye van ezen a listán.

Lamborghini Huracán Performante

Ez a 630 lóerős, extra könnyűsúlyú, négykerék-meghajtású Lambo gyorsabb, mint a McLaren P1, a Porsche 918 Spyder, vagy a Bugatti Veyron Supersport. Ez a tény mindennél többet elárul az autó tapadásáról, hajszálpontos irányításáról és elképesztő sebességéről. Nagyon nehéz felkészülni a V10-es szívómotor hangjára, amit 8000-es fordulaton hallat. A dupla tengelykapcsolós váltónak köszönhetően minden felfelé váltástól libabőrös lesz az ember.
A turbófeltöltős ellenlábasok korszakában külön figyelmet és elismerést érdemel a Huracán precíz motorja. És amikor sikerült felmelegíteni a Pirelli Trofeo R gumikat, átadhatod magad a valódi Lamborghini-élménynek. 

A Lamborghini Huracán több szempontból is rendkívül vonzó. Nem találsz ennél jobban kinéző karbonszálas karosszériát a világon. Ha vezetési élményre vágysz, abban sem kell csalódnod.

7. Lotus Exige Cup 430

Ez az autó nem kevesebb, mint a valaha volt leggyorsabb, utcai használatra is alkalmas sorozatgyártású Lotus. A Hethel Sport 380 specifikációt jelentősen átalakították: a Cup 430 kompresszoros V6-osa 430 lóerős, ez dolgozik az Evora GT430 modellben is. Az autó össztömege mindössze 1056 kilogramm, ez is hozzájárul a 3,3 másodperces 0-100 gyorsulási mutatóhoz. A végsebessége 290 km/h.

Lotus Exige Cup 430

A Cup 430 olyan szinten lenyűgöző és gyors, amit egyetlen modern Lotus sem ért el korábban. A lengéscsillapító és a stabilizátor is ízlés szerint állítható.

A versenypályán tapasztalhatjuk igazán az autó lenyűgöző irányíthatóságát. Mivel az autó rendkívül könnyű, nem helyeződik akkora nyomás az alkatrészekre, így körről-körre a legtöbbet lehet belőle kihozni. Esős körülmények között kicsit ijesztő lehet, egyébként is észnél kell lenni, hiszen hamar a sebesség mámorába kerülhet az ember. 

8. BMW M4 GTS

Újra és újra előfordul, hogy a BMW Motorsport részlegének vezetőségének merész gondolata támad, és gyárt egy különleges, extra limitált kiadású gépet, melynek puszta célja a lehető legjobb teljesítmény elérése.

BMW M4 GTS

Az ilyen ötleteknek köszönhető a BMW E30 M3 Sport Evo, E46 M3 CSL és az E90 M3 GTS modelleket is. Most pedig itt van ez: az M4 GTS, mely a BMW 4-es széria coupénak egy érdekes változata. Hathengeres, vízbefecskendezéses, 430 lóerős motor, karbon-kerámia fékek, teljes mértékig állítható, spirálrugós felfüggesztés, karbonszálas karosszéria – és egy csinos, 43 millió forintos árcédula.

Klasszikus, elsőmotoros kivitel, hátsókerék-meghajtás. Ettől igazán vonzó az M4 GTS. Ha sikerül elcsípni azt a pillanatot, amikor a Michelin Cup abroncsok még nem melegedtek túl, ez az autó a legmerészebb vágyaid is teljesíti a versenypályán.

A hátrányok? Talán a hathengeres motor egy kicsit gyenge az autó árához képest, a váltó nem annyira lenyűgöző közúti használat esetén, az irányítás javítása pedig némi befektetést igényel. Érdemes foglalkozni vele, kétségtelenül meghálálja a törődést.

9. Nissan GT-R Nismo

A mesés Nissan R35 GT-R. Ez az autó már legalább egy évtizede a piacon van, a GT-R Nismo azonban egy külön állatfaj, a 478 lóerős sztenderd modellhez képest. A duplaturbós V6-os teljesítményét egészen 592 lóerőig tornázták fel, a Nissan pedig tovább erősítette a karosszériát, illetve finomított a felfüggesztésen is. Az autó irányítása is kiegyensúlyozottabb lett, ezzel könnyebb engedelmeskedik a kanyarokban. Az autó tapadása és úttartása is átlagon felüli, ami nagyon szép teljesítmény, tekintettel az 1,7 tonnás össztömegre.

Nissan GT-R Nismo

A GT-R megítélése ezen a szinten viszont nem annyira egyszerű. Az autó ára 54 millió forint környékén mozog, ezzel egyértelműen a luxusportautók kategóriájába tartozik. Korábban a GT-R az óriásölő szerepét töltötte be, ennek a modellnek viszont nem csak a vételára, hanem a tempója is nagyok közé sorolja.

10. Mercedes-AMG GT R

A GT R kapta a legtöbb autóversenyből átemelt technológiát a Mercedes-AMG története során. Ez az autó üzenet Stuttgart irányába: készen áll felvenni a versenyt a Porsche 911 GT3-mal. Az autó puszta létezése kiválóan tükrözi a Mercedes-AMG elszántságát. Egyszer szeretnének már végre kilépni a Porsche árnyékából, és az ő szintjükön kívánnak sportautókat gyártani.

Mercedes-AMG GT R

A Porsche 911 GT3 a lista első helyezettje, a GT R viszont sereghajtó. Ez a tény arra enged következtetni, hogy van még némi elvégzendő munka a Mercedes háza táján. Azonban egy pillanatig se gondold, hogy bármi rossz lenne ezzel az autóval kapcsolatban. Pusztán az a helyzet, hogy két különböző stílusról van szó. A GT R 577 lóerős V8-asának hangjának például a GT3 hathengerese a nyomába sem ér. 

Van azért némi hasonlóság is a két a rivális modell között. Ilyen például a teljes mértékben állítható, merev felfüggesztés, és a négykerék-meghajtás. A Mercedes 10-pozíciós tapadáskontroll rendszere igazán figyelemreméltóan teljesít a versenypályán. Ha egy jó adag izgalomra vágysz, kapcsold ki ezt a beállítást; a Mercedes is kegyetlen tud lenni ilyenkor, főleg nedves körülmények között.

Neked melyik a kedvenced a listáról? Netán úgy érzed, kimaradt egy modell? Írd meg kommentben!

Forrás:

Kapcsolódó írások

1990 Chevrolet Corvette tanulmányautó, Corvette CERV III, kék, elölnézet, balról
2018. december 20.
A meg nem valósult tanulmányautók tengere mélyén számos fantasztikus autó rejtőzik, ami sosem látott napvilágot. Az elvetélt Corvette-tanulmányok után bemutatom a folytatást
Heti autós képgyűjtemény
2018. november 02.
Blogunkon új, könnyed heti rovat indul szórakoztató és informatív képekkel, kötetlen témákban. Érdekességek, humor, motorsport, fotográfia, egyszóval bármi, ami autó.
Hamarosan fizetős lehet az elektromos autók töltése
2017. szeptember 05.
Várható volt, hogy amint beindul az elektromos autók elvárt ütemű terjedése, megszűnnek a kedvcsináló privilégiumok. Elsőként az ingyenes töltést vehetik el a tulajoktól.
Jön az első teljesen elektromos Aston Martin!
2018. november 02.
A britek első teljesen elektromos autója a Rapide AMR-re fog épülni és természetesen limitált példányban készül, a Williams Advanced Engineering segített a fejlesztésben