Először vezették közúton a 2021. augusztus 14-én bemutatott Lamborghini Countach LPI 800-4-et. Az autó az eredeti Countachról kapta a nevét, amelyet fél évszázaddal ezelőtt mutattak be a Genfi Autószalonon.

Lamborghini Countach LPI 800-4
Fotó: Lamborghini

Ebből a típusból mindösszesen 112 darabot gyárt a Lamborghini, az autóért 2 000 000 eurót (720 millió forintot) kell fizetni adózás előtt. A legtöbb  példány állítólag már elkelt elővételben.

Az új Countachot a nagy elődhöz hasonlóan egy hátul hosszirányban elhelyezett (longitudinale posteriorie, innen az LP a nevében) 6,5 literes, V12-es szívómotor hajtja, amely 770 lóerős. A teljesítmény a hétfokozatú automata sebességváltón keresztül jut el az első és hátsó tengelyre.

Lamborghini Countach LPI 800-4
Fotó: Lamborghini

A váltóba integrált 34 lóerős, 48 voltos villanymotorral a kombinált teljesítmény 804 lóerőre emelkedik, így a Countach LPI 800-4 az Ultimae fölé kerül az erősorrendben, és csak kevéssel marad el a Lamborghini Sián FKP 37 808 lóerős összteljesítményétől. A Countach LPI 800-4 esetében a gyártó még nem közölt pontos nyomatékértéket.

Lamborghini Countach-konvoj
Fotó: Lamborghini

A hibrid Countach 2,8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órára, a végsebessége pedig 355 km/óra. Az elektromotor egy szuperkondenzátor egységgel működik, amely állítólag háromszor annyi energiát termel, mint egy ugyanolyan súlyú hagyományos lítium-ion akkumulátor. A Lamborghini azonban most utoljára alkalmazza ezt a technológiát valamelyik szériaautójában, az Aventador, a Huracán és az Urus utódai hagyományosabb hibrid hajtásláncot kapnak, amely jelentősen csökkentett károsanyag-kibocsátásra képes.