2020. január 14. | 13:31

Ideje megnézni, hogy a kétkerekűek világában mi a helyzet az újfajta benzinnel.

Ahogyan korábban már megjelent az Alapjáraton, bevezették az E10 benzint, mely magasabb etanoltartalommal bír. Ez pedig egyes autótípusoknál problémákat okozhat, főleg az üzemanyagrendszerben. Bizonyos autógyártók nem is javasolják az E10-es 95-ös benzin használatát, azt pedig már több keresőben is le lehet ellenőrizni, hogy melyik típusokat érint ez a probléma. Most azonban több olvasónk is kíváncsi volt arra, hogy mi a helyzet a motorkerékpárokkal az E10 kérdésben, hiszen kétkerekűből sem kevés fut a hazai utakon.

A motorgyártásban közel azonos alapanyagokkal dolgoznak, mint az autók építésekor, így nagyjából ugyanaz a helyzet áll fenn a kétkerekűek esetén is. Érdemes végigböngészni az ACEM listáját, melyben már egészen részletesen benne vannak az egyes motortípusok, és hogy ezek közül melyik alkalmas az E10-zel való közlekedésre. Jellemzően itt is a 2000 előtt gyártott típusoknál adódhatnak problémák. A karburátoros motoroknál eddig is előfordult néha, hogy az üzemanyag a téli eltételkor berohadt, az pedig új kérdést vet fel, hogy a nagyobb alkoholtartalmú benzin milyen hatással lesz az üzemanyagrendszerre. Karburátoros motorokat pedig még a mai napig gyártanak, elég csak a robogók és a krosszmotorok világára gondolni.

Az E10 üzemanyag az alu, cink és réz alkatrészeknél is gondot okozhat a gumitömítéseken kívül, valamint a benzintankokat is kikezdheti adott esetben. Azonban olyan tapasztalatok is vannak, melyek szerint 2000 előtti motorok is gond nélkül működnek emelt etanoltartalmú benzinnel. Érdemes tehát mindenkinek utánanézni a saját motortípusának az olyan lekérdező-rendszerekben, mint amilyet fent is linkeltem. Célszerű azzal a szerelővel is konzultálni, akihez a motorodat szoktad hordani, hiszen aki nap mint nap ezzel foglalkozik, annak már van tapasztalata a különböző üzemanyag-rendszer problémák kapcsán.