2020. szeptember 01. | 10:57

Az Üllői úton kialakított ideiglenes biciklisáv megszűnik, mert kell a hely a metrópótló buszoknak.

Karácsony Gergely főpolgármester és Balogh Samu kabinetfőnök a Nagykörút jövőjéről tartott sajtótájékoztatót a Városházán. Az eseményen kiderült, hogy a Blaha Lujza tértől a Petőfi hídig újra kétszer két sávon közlekedhetnek majd az autósok.

Karácsony Gergely közölte, hogy a metrópótlás idején nem marad fenn az Üllői úti ideiglenes kerékpársáv. A többi átmenetileg létesített sáv – a Bartók Béla úti, Villányi és Tétényi úti – ugyanakkor nem szűnik meg szeptembertől, hangzott el a hétfői sajtótájékoztatón.

A nagykörúti kerékpársávról a következőket mondta a főpolgármester:

„Huszonkét civil szervezet álláspontjával értünk egyet, akik azzal érveltek, hogy a Nagykörút legyen Budapest főútja. A kompromisszumos javaslatunk alapján a kerékpárosok továbbra is biztonságosan biciklizhetnek, az autósoknak majdnem teljesen visszaadjuk az utat, az ott élőknek pedig jobb környezetet szeretnénk teremteni.”

A reprezentatív felmérés és a BKK felületén elérhető kérdőívre érkezett vélemények nyomán a fővárosi vezetés döntést hozott arról, hogy hogyan változzon a nagykörúti közlekedés a közeljövőben. A döntés értelmében a következőkre lehet számítani:

  • A Blaha Lujza tér és a Boráros tér között visszaáll a korábbi 2x2 forgalmi sáv a Dohány utcáig, a parkolósávok helyén kerékpársávok létesülnek
  • A legszűkebb szakaszokon a kerékpársáv a járdákon halad majd,
  • A Blaha Lujza tér és a Nyugati tér között marad az utóbbi hónapokban megszokott forgalmi rend, mert nem lehet kiépíteni a plusz kerékpársávot

A Blahától a Nyugatiig tehát marad a mostani állapot néhány módosítással. Balogh Samu kabinetfőnök a módosítások között említette, hogy a csomópontok előtt kialakítanak kétsávos megoldásokat, plusz a lámpák átállításával is segíteni fogják az autósok haladását.

Karácsony Gergely elmondta továbbá, hogy a Nagykörúton ezután is engedélyezve lesz az áruszállítás, és az is kiderült, hogy 400-500 parkolóhelyet kell beáldozni a most bejelentett hibrid megoldás miatt. A kivitelezésre elvileg szeptember első felében kerül sor, a Nagykörút hosszabb távú sorsáról pedig további konzultáció lesz.

A Magyar Kerékpárosklub üdvözli a nagykörúti, Bartók Béla úti, Villányi és Tétényi úti kerékpársávok megtartásáról hozott döntést annak ellenére, hogy a Nagykörút józsefvárosi szakaszán nem a körút átfogó megújulását szolgáló megoldás születhet – írta közleményében Magyarország legjelentősebb kerékpáros szervezete.

„A Nagykörút pár hónap alatt Budapest 2. legnépszerűbb kerékpársávja lett napi 4-5000 használóval az Oktogonnál. A körúti biciklisáv vonzó kapcsolatot nyújt a kerületek között, segít kerékpárra váltani azoknak az akár autóval közlekedőknek is, akik még nem indultak el biciklivel. A kerékpársávok egyszerre csökkentik a járdán biciklizők számát és autóval is kiszámíthatóbb helyzetet teremtenek” – olvasható a Magyar Kerékpárosklub közleményében.