2022. november 14. | 08:08

Nagy fejlődésen ment keresztül a márka az utóbbi időben ezért úgy látják, hogy ideje lépni egyet előre.

Sokan lenézik a Daciát. A piac legolcsóbb modelljeit kínálták és onnan most sem távolodtak el. Ezzel szemben a technika már nem annyira elavult, a Sandero is élvezhető volt, a nemrég kezdő Jogger pedig egy jó autó.

Mivel a Dacia olyan réteget céloz, akinél az autóvásárlás észszerű döntés és a válság miatt egyre többen szorulnak ilyen gondolkodásra, az elmúlt években végig nyereséges tudott maradni amellett, hogy folyamatosan növekedett. Persze ez köszönhető az olcsó gyártásnak is, ami részben Romániában, részben pedig Marokkóban történik.

Ehhez a működéshez jelenleg 10 százalékos árréssel dolgoznak, tehát egy autón átlagosan ennyi nyeresége van a vállalatnak. Luca de Meo vezérigazgató szerint viszont ez a következő években fel tudják majd tornázni, és 2030-ra akár a 15 százalékot is elérhetik, ami olyan prémiummárkák kiváltsága, mint a BMW vagy a Mercedes.

A lépés nem lenne meglepő, hiszen manapság az olcsó autó sem ugyanazt jelenti már. Bár arányaiban még mindig kevés pénzt kérnek a Dacia modellekért, az alapárak növekednek és a szigorodó környezetvédelmi és biztonsági normák indokolta felszerelések miatt nem lesz már olcsóbb. Emellett hamarosan érkezik a népszerű Jogger hibrid változata, 2024-re pedig a Bigster, illetve a beígértek két új kompakt modellt is.

Dacia