2020. június 03. | 13:58

A ‘70-es és ‘80-as évek modelljeit gondolták újra.

Úgy tartják, hogy a jövő elektromos. Ennek fényében a legtöbb gyártó a fejlettebb és hatékonyabb EV-k fejlesztésére fókuszál, a Mercedes is jelen van ebben a szegmensben az EQC-vel, ez pedig megmutatja, hogy kompetensek a témában. A csúcsot pedig a Tesla jelenti, Elon Musk hamarosan piacra dobja a Model Y-t és a Cybertruckot, de ne szaladjunk ennyire előre. Inkább lépjünk egy lépést hátra, és tekintsünk a múltba.

A belgiumi székhelyű Monceau Automobiles-ben a Formula E legnagyobb koponyái dolgoznak. A srácoknak a legújabb technológiához van hozzáférése, mégsem élvonalbeli EV-ket építenek, hanem a Mercedes dicső múltjának modelljeit látják el elektromos meghajtással. A cég arra specializálódott, hogy régi Mercedes-Benz autókat alakítanak át elektromos meghajtásúra, miközben visszaadják ezeknek a klasszikusoknak a régi fényét.

A folyamat során a motortérből kikerül a belsőégésű erőforrás, helyét pedig egy elektromotor veszi át, amely 600 Nm nyomaték leadására képes. Ehhez pedig egy olyan integrált akkumulátorcsomag csatlakozik, amely nagyjából 300 km-es hatótávot képes nyújtani a WLTP mérési ciklus szerint.

Ezeknek az autóknak a maximális sebessége 155 km/ór, a 100 km/órás sebességet 7 másodperc alatt érik el, az egyetlen kivétel a nehezebb eSE, amely körülbelül 8 másodperc alatt tudja ezt.

Egy ilyen típusú átalakítás mintegy 187 000 dollárba, átszámítva kb. 58 millió forintba kerül, és a teljesítés akár 6 hónapot is igénybe vehet.

A képeken látható egy R107-alapú eSL, egy C107-alapú eSLC és egy W111-es eSE, amelyekről kívülről nem mondod meg, hogy nem a klasszikus erőforrás hajtja. A cég egyébként további módosításokat is el tud végezni, az elkészült modelleken. Például kiválasztható, hogy melyik modellévű Mercedes legyen a restaurálás végeredménye.