Összesen négy brókerház (kettő Németországban és kettő az Egyesült Királyságban) megerősítette, hogy az utóbbi hetekben felvette velük a kapcsolatot a Mercedes-Benz anyavállalat és figyelmeztették őket, hogy az elemzők 2020-as konszenzusa szerint a csoport nyeresége körülbelül egyötöde lesz a korábbinak.

Ennek egyik oka a Mercedes személygépjárműinek elektrifikációja és a haszongépjárművek iránti kereslet csökkenésével járó többletköltségek, állítja az Autonews Europe.

A Mercedes háromágú csillaga egy épület előtt

"Ez most nem semmiség, mert a becslések túl magasak voltak. A BMW szén-dioxid-megfelelési költségeit teljesen ellenőrzés alatt tartják, míg a Daimlernél ez egy hatalmas probléma, ezért most 20%-kal próbálják csökkenteni" - mondta egy londoni elemző.

A Daimler befektetői szerint a Mercedes 1,2 milliárd és 1,5 milliárd euró közötti visszaesésre számít, míg a  Daimler Trucks 700 és 800 millió euró közti bevételre számít.

A Mercedes emblémáját illesztik a helyére egy gyárban

Eközben a Daimler új vezérigazgatója, Ola Kallenius, aki májusban lépett Dieter Zetsche helyére, továbbra is milliárdos költségeket takarít meg, miközben rengeteget költ a villamosítási stratégiára.

Annak ellenére, hogy a német márka nem teljesíti a 2020-ra kitűzött célt, arra törekszik, hogy az alapvető Mercedes személygépkocsi-üzletág 2021-re visszatérjen a szokott kerékvágásba.

Az autós világ friss híreiért nézd meg az Alapjárat hírműsorát!