Az Automotive News jelentése szerint a Jaguar Land Rover (JLR) a mostantól számított öt éven belül 25 százalékkal csökkenti gyártási kapacitását. 

A gyártással kapcsolatos downsizing olyan projekteket érint, amelyeket az autógyártók nem fejeznek be, ide értendő az a modell, ami a korábbi tervek szerint a Jaguar XJ-t váltotta volna a termékpalettán. A termelés átszervezése összhangban van az elektromos autózásra történő áttéréssel, ne feledjük, hogy a JRL pár napja jelentette be, hogy a Jaguar 2025-től teljesen elektromos luxusmárkává válik, attól kezdve a nagymacska elhalkul. A JLR nagyban gondolkodik, ezt jelzi, hogy 2,5 milliárd angol fontot szán azoknak a platformoknak a kifejlesztésére és legyártására, melyekre alapvető szükség van ahhoz, hogy valaki tisztán elektromos modelleket tudjon előállítani.

Jaguar XE oldalról fotózva

Az már korábban kiderült, hogy a villanyosítási átmenet biztosításához a Jaguar Land Rover három architektúrát fog használni, ezekből kettőt dedikáltan a Land Rover kap, az új tisztán elektromos BEV-platform pedig kizárólag a Jaguar számára lesz elérhető.

A termelési kapacitás csökkentése nem feltétlenül jelenti azt, hogy nagy leépítések lesznek a vállalatnál, a JLR megígérte, hogy megtartja az üzemeit és összeszerelő létéseítményeit az Egyesült Királyságban és azon kívül is. A gyártósorok viszont átalakulnak, ezzel jár a villanyosodás.