A koronavírus-járvány miatt bevezetett kijárási korlátozás miatt március vége óta megcsappant a közúti balesetek száma a magyar utakon, a biztosítók ellenére sem csökkentik a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (KGFB) díját.

A járványhelyzet miatt jelentősen csökkent a járműforgalom Magyarországon, emiatt a biztosítók által fizetendő kártérítések összege is csökkent az elmúlt hetekben. De ez még nem elég ahhoz, hogy a biztosítási díjak is mérséklődjenek, ezt a hírt a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) közölte az autósokkal.

 „A csökkenő mértékű autóhasználat valóban kevesebb kárral jár, ugyanakkor a korlátozásokat várhatóan 1-2 hónapon belül feloldják, a gépjárműforgalom pedig egy ilyen döntés hatására várhatóan gyorsan visszaáll a korábbi szintre. A gépjárműbiztosítások díját éves időszakra állapítják meg a biztosítók, abban egy néhány hónapos időszakra megítélt komolyabb díjkedvezmény sem okoz jelentős, néhány százaléknál nagyobb eltérést” – tisztázta a helyzetet a FBAMSZ elnökségi tagja, Cselovszki Zsolt.

Helyszíni kárfelmérés
Fotó: Napi.hu

Ugyan tény, hogy a káresetek száma visszaesett, másfelől viszont az egy kárra eső helyreállítási költségek jelentősen megugrottak. Ennek oka a forint gyengélkedésében keresendő (drágábban lehet alkatrészekhez jutni), meg abban, hogy a szakszervizek egy része megemelte a munkadíj összegét. Emiatt lehet az, hogy az áprilisban még egy picit tovább is emelkedtek a biztosítási díjak.

Az viszont lehetséges, hogy a díjemelés mértéke alacsonyabb lesz annál, mint amivel a biztosítok eredetileg számoltak az év elején.

„A koronavírus miatt időszakosan javuló kárhányad ugyanakkor ahhoz elegendő tartalékot biztosíthat a biztosítók számára, hogy az elmúlt évben lezajlott 15-20 százalékos díjemelkedéssel szemben idén alacsonyabb mértékű, 10 százalék körüli legyen a KGFB-díjak növekedése. Ezzel a magyar KGFB-díjak szintje továbbra is a legkedvezőbbek között marad európai uniós összehasonlításban” – állítja Cselovszki.