2019. szeptember 07. | 18:50

A régiségre egy elhagyatott, németországi garázsban leltek rá. Árverésre viszik, várhatóan 1 milliárd dollárnál kevesebbért nem fog elkelni!  

Ezt az 1969-es évjáratú Lamborghini Miurát akár túlélőnek is lehet nevezni. A fényképeken tisztán látszik a bódé idő által megviselt életkora, valamint az elhanyagoltság jegyei.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

Az autó külsején, a fényezésen és belsején, az anyagoknál egyaránt megfigyelhetők a kisebb-nagyobb repedések. Ezek mind eloszlatják a tényt, hogy a megtalált Lamborghini Miura egy módosítatlan, restaurálatlan példány volna.

Még ha ez így is van, az RM Sotheby’s aukciósház október 24-én megrendezésre kerülő árverésén ettől függetlenül ott lesz a Miura, egész pontosan Londonban. A szakértők nem mellesleg úgy kalkulálnak, hogy 7 számjegyűnél kevesebb összegért biztosan nem fog elkelni az időtálló ritkaság. Napjainkban talán mindössze pár darab P400 S típusú járműről eshet szó, amelyek talán még tényleges gyári állapotukban vannak.

Egyébként a The Sun magazin írt nemrégiben arról, hogy ennek az autónak az előtörténete meglehetősen ismert és részletes. Ezalatt azt kell érteni, hogy a Miuráról még azt is tudni, pontosan hány tulajdonosa volt, illetve, hogy kik voltak azok.

Annak ellenére, hogy a modellt 1969-ben készítették el, 1971-nél nem lett korábban eladva. Abban az évben Walter Beckerhez került, aki egy ügyvezető volt. Walter végül eladta egy amatőr versenyzőnek, Hans-Peter Webernek, aki 2015-ben bekövetkezett haláláig birtokolta a járművet.

A Lamborghini igencsak keveset futott, ugyanis az évek alatt csupán 18 000 mérföldet, vagyis 29 000 kilométert tettek meg vele.

Míg a P400 S az alap Miura és a Miura SV között helyezkedett el, valójában gyártására nagyobb hangsúlyt fektettek a vállalatnál, mint bármelyik másik Miura kivitelére. Az évek elteltével pontosan 764 darab legyártott Lamborghini Miurát lehetett számontartani.

Mind a három említett Miura variáns ugyanazzal a motorral kooperált, a Lamborhini 3,9 literes „V” alakban elhelyezett 12 hengeresével. Az alapkivitel 345 lóerővel bírt, míg a P400 S teljesítménye 365 lóerőre, az SV-é pedig további 15-tel lett felhúzva.

A P400 S modellek olyan különlegességekkel bírtak, amelyek a hagyományos Miurán nem voltak felfedezhetők. Ilyenek például a díszes krómelemek, az elektromos ablakok és a nagyobb csomagtér-kapacitás.

Kíváncsian várom a részleteket az árverésről, valamint arról, hogy ténylegesen sikerülhet-e hét számjegyű összegért elkelnie ennek a Lamborghini Miurának. Te mit gondolsz?