A megfelelő alkatrész hiányában nehézkessé válik a termelés.
Már két hete tart az ukrajnai orosz invázió, a válsághelyzet miatt kialakuló alkatrészhiány pedig a termelési volumen csökkentésére kényszerítette az autógyártókat Európában. A chiphiány és az egyéb nehézségek a Porschét is sújtják, amely átmenetileg leállítja a gyártást egyes helyszíneken, ez a döntés végül az összes modellt érintheti.

A múlt héten mi is beszámoltunk az ukrajnai székhelyű autóipari beszállítók helyzetéről, melyek egyes márkák, köztük a Volkswagen-csoport számára készítenek kábelkötegeket. Azok nélkül a termelésben már most is fennakadások vannak, egy kiszivárgott képernyőfotó pedig a Porsche gyártásleállításainak konkrét időbeli ütemezését mutatja be.
Read an article on factory closures due to the continued supply chain pressure in the automotive space. Shortly after, a friend in the loop sent me this… what this could mean for Porsche production… imagine VW Group, BMW, Mercedes’… ? used cars about to get even more pricey! pic.twitter.com/O263JS3O7h
— Caleb J Schroëter (@calebjschroeter) March 3, 2022
Az itt látható Twitter-bejegyzés szerint a leállás március 2-án kezdődött a Macan és a Panamera esetében, majd március 3-án a Taycan következett. Ha az információ pontos, akkor a Cayenne gyártása március 7-én állt le. A 718-as gyártása március 14-étől, a 911 GT3/Touring gyártása pedig március 17-től szünetelhet.
A Motor1.com-nak küldött e-mailben a Porsche szóvivője megerősítette, hogy a lipcsei gyárban (ahol a Panamera és a Macan készül) március 2. és március 11. között szünetel a termelés. A zuffenhauseni gyártóüzem egyelőre nem zárta be kapuit, de a szóvivő szerint az elkövetkező napokban és hetekben a Porsche folyamatosan újraértékeli a helyzetét, tehát nem zárt ki semmilyen lehetőséget.