Nem teljesítette a kibocsátási követelményeket a Mercedes Amerikában és Kínában

Közzétéve:
2021-03-03, 12:23

A Daimler éves jelentéséből kiderül, hogy a német autógyártó inkább az Európai Uniós szabályoknak való megfelelésre összpontosított.

A Daimler döntése értelmében a vállalat 2020-ban Európát részesítette előnyben a Mercedes alternatív meghajtású járműveinek népszerűsítésében. Ennek következtében a német autógyártó nem teljesítette az üzemanyagfogyasztási és kibocsátási követelményeket az Amerikai Egyesült Államokban és Kínában, derül ki a Daimler február közepén kiadott éves jelentéséből.

Az amerikai kormány előírásai szerint a Mercedes személyautóinak a 120 g/km, a kisteherautóknak pedig a 165 g/km szén-dioxid kibocsátási normának kellett volna megfelelniük. A személygépjármű-flotta ezzel szemben 160 g/km-es, a haszongépjárművek 180 g/km-es adatokat produkáltak. A Daimler éves jelentésében az áll, hogy sikerült eltüntetniük a különbséget, és megfelelni a céloknak, kihasználva a törvény által lehetővé tett rugalmas intézkedéseket, valamint az úgynevezett kibocsátási egységek megvásárlásával.

A kínai szabályozások különbséget tesznek a helyi gyártók és az importőrök flottái között. A Mercedesre vonatkozó 6,27 liter/km-es célkitűzés helyett a német gyártó kínai leányvállalata 8,02 liter/km-es fogyasztási adatot produkált. A Mercedes a tisztán elektromos autók kínálatának növelésével kívánják javítani a szabályoknak nem megfelelő mutatókat.

A Daimler várakozásai szerint az Európai Uniós normáknak kényelmesen sikerült megfelelniük. A konkrét számok tükrében ez azt jelenti, hogy a károsanyag-kibocsátási küszöb Európában 107 g/km volt, a Mercedes pedig 104 g/km-es mutatót teljesített 2020-ban. A környezetvédelmi célkitűzések teljesítését segítették a német gyártó alternatív meghajtású járművei, mint a Mercedes GLC e konnektoros SUV modell. A tavalyi évben a Mercedes több plug-in hibrid autót értékesített Németországban, mint az Audi és a BMW együttvéve. Ola Kallenius vezérigazgató a továbbiakban is arra számít, hogy kibocsátási egységek vásárlása nélkül meg tudnak felelni a szabályozói követelményeknek.

Mercedes GLC 300 e SUV

A Mercedes egyik vetélytársa, a Volkswagen január végén jelentette be, hogy súlyos, több mint 100 millió eurós pénzbüntetést kapnak, mivel a vállalat nem tudta teljesíteni az Európai Unió által kitűzött kibocsátási-normákat.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Audi W12 motor
2021. március 16.
A négykarikás gyártó felkészül a TSI, TFSI és TDI nélküli korszakra.
2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.

További hírek