2021. január 22. | 09:41

Az autógyártó azt reméli, hogy 2021-ben sikerül teljesíteni az EU által előirányzott célokat.

Több mint 100 millió eurós bírságot kap a Volkswagen, mivel a cég nem tudta teljesíteni az Európai Unió által megkövetelt károsanyag-kibocsátási tervet a tavalyi esztendőben.

A VW-csoport a 2020-ban eladott új autóinak átlagos CO2-kibocsátását mintegy 20 százalékkal, 99,8 gramm/kilométerre csökkentette, de ez még így is 0,5 g/km-el több volt, mint a megfogalmazott cél. Emiatt egy „alacsony, három számjegyű” milliós bírságot kap a cég, közölte a vállalat szóvivője.

„Éppen, hogy nem sikerült teljesíteni a flottára vonatkozó, 2020-as célt, amelynek megvalósítását a COVID-19 járvány hiúsította meg. Ezzel együtt is elmondható, hogy jól haladunk a CO2-semlegesség felé vezető úton” – jelentette ki a Volkswagen vezérigazgatója, Herbert Diess.

Diess azt is elmondta, reméli, hogy 2021-ben sikerül teljesíteniük a kibocsátási célokat. Bizakodásra adhat okot, hogy a vállalat fő márkái idén új elektromos modelleket hoznak ki. A Volkswagen és az Audi egyébként már 2020-ban is teljesítette a kitűzött flottacélt, ami nagyrészt az ID.3 és az e-tron elektromos modellek piacra dobásának köszönhető. A VW azt nem említette, hogy a Porsche, a Seat és a Škoda márkák teljesítették-e a kibocsátási céljaikat. Azt megtudhattuk, hogy a Bentley és a Lamborghini kibocsátását egyedileg mérik, azok nem szerepelnek abban a csoportban, amely összehozta a bevezetőben említett határértéket (99,8 gramm/kilométer).

A Volkswagennek egyébként úgy nem sikerült a feladat megoldása, hogy Nagy-Britanniában, Izlandon, és Norvégiában több mint négyszeresére nőttek a cég EV-eladásai 2020-ban a korábbi esztendőkhöz képest. A vállalat a jövőben tovább csökkenti azon modelljei számát, melyek belső égésű motorral vannak szerelve, emellett pedig átalakítja a gyárait, hogy azok alkalmasak legyenek elektromos járművek előállítására.

Az EU által szorgalmazott szigorú kibocsátási normák arra kényszerítik a céget, hogy 2030-ig 60 százalékra növelje a hibrid és teljesen elektromos modellek arányát az európai értékesítésben, ez kereken 20 százalékkal haladja meg a korábban elvártakat.