A német gépipari szövetség (VDMA) bírálattal illette az Európai Bizottság azon tervét, hogy 2035-től csak akkumulátoros és üzemanyagcellás elektromos járműveket lehessen értékesíteni az EU területén.

A szakmai csoport úgy látja, hogy nem a belső égésű motorokhoz kapcsolódó technológia, hanem a fosszilis tüzelőanyagok jelentik a problémát a globális klímaválság elleni harcban. Az új benzin- és dízelüzemű járművek eltűnésével mintegy 160 000 munkahely szűnne meg Európában, a hagyományos motorok likvidálása pedig a kontinens ipari erejét is gyengítené, állítja a VDMA.

Dízel autó
Fotó: Depositphotos

A szervezet elnöke, Karl Haeusgen úgy fogalmazott, hogy a belső égésű motorok betiltása helyett az éghajlatbarát meghajtási lehetőséget alkalmazására kellene törekednie az EU-nak. Példaként a CO2-semleges, környezetbarát eFuels üzemanyaggal működő belső égésű motort említette. Haeusgen szentül hisz abban, hogy nem a folyamatosan fejlődő belső égésű motortechnológiával van gond, hanem az eddig felhasznált fosszilis tüzelőanyagokkal.

Az Európai Bizottság belső égésű motorok fokozatos kivonására vonatkozó javaslatét jelenleg az Európai Parlament bizottságai vizsgálják. A hír az új Green NCAP életciklus-értékelési program elindítása után érkezett, amely szerint az elektromos autók nem biztos, hogy annyira környezetbarátak, mint azt korábban gondolták.

Egyes márkák - mint pl. a Porsche - nagy összegeket fektettek be a szintetikus üzemanyagok és a bioüzemanyagok kifejlesztésébe, bár egyes kutatások kétségbe vonják az utóbbiak környezetbarátságát.