A Porsche szintetikus üzemanyagokkal mentené meg a régi kocsikat

Kóti Gergő újságíró
Közzétéve:
2020-11-13, 09:31

A belső égésű motor ideje még nem járt le, de kell még némi idő, mire a nafta bevethető lesz.

Bár egyelőre nem kell attól tartanunk, hogy holnaptól eltűnnek az utakról a belső égésű motorral szerelt autók, ez a helyzet a jövőben változhat, és jó eséllyel változni is fog. Mivel alapvetően minden cég a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére törekszik, szakértők úgy vélik, a jövő az elektromos- és hidrogén-meghajtású járműveké lesz. Ugyanakkor a Hagerty egyik legfrissebb cikke bemutatja a Porsche azon törekvéseit, hogy a szintetikus üzemanyagok révén lehetővé tegyék a klasszikus stuttgarti modellek számára, hogy egy környezettudatos jövőben is az utakat róhassák.

De mégis milyen előnyei vannak a szintetikus üzemanyagonak, amiért érdemes időt és energiát áldozni a kifejlesztésükre?  A hidrogénnel ellentétben a szállítás során nem kell hűteni, vagy nyomás alatt tartani őket. A Porsche egyszerűen csak betölti a naftát egy tartálykocsiba, hogy aztán a jelenleg is használatban lévő benzinkutakon bárki az autójába tölthesse. Ugyanis a szintetikus üzemanyagok használata nem igényel egy külön, erre a célra kifejlesztett, teljesen új infrastruktúrát.

356-os Porsche féloldalasan, szemből

„Úgy gondoljuk, hogy a 100 százalékban megújuló energiával előállított szintetikus üzemanyagok a jövő egy fontos elemét jelenthetik. Az általunk gyártott autók 70 százaléka még mindig az utakon van, és még sok éven át ott is lesznek a belső égésű motorral hajtott autók” – mondta Oliver Blume, a Porsche vezérigazgatója.

Jogosan merül fel a kérdés: ha ez egy ennyire fantasztikus találmány, akkor miért nem fejlesztették már ki réges-régen, és használjuk a szintetikust a fosszilis üzemanyagok helyett?

Nos, jelenleg a szintetikus benzinnek még nagyjából 10 dollárba kerül literje. Ez aktuális árfolyamon számolva 3000 forintot jelent. Azonban Blume szerint nincs ok aggodalomra, mert a Porsche célja, hogy literenként 2 dollár (600 forint) alá csökkenjen a költség, és becslései szerint körülbelül 10 éven belül elérhetővé válhat a nyilvánosság számára is.

A jelenleg még megfizethetetlen ártól eltekintve jó látni, hogy még a Porsche vezetője is igazi benzinvérű, akinek feltett szándéka, hogy megmenti a klasszikus autók lelkét jelentő belső égésű motort. Blume nem szeretné bedobni a törölközőt, és múzeumba száműzni a jelenleg is használt erőforrásokat a környezettudatosság jegyében. Sőt, még azt sem tartja ördögtől való gondolatnak, hogy nemsokára már a szintetikus üzemanyagok fogják hajtani a jövő versenyautóit.

Kollekció klasszikus Porsche modellekből a Porsche egyik üzeme mellett

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

1979 Porsche 935 F1 street legal, kék, oldalnézet, balról
2018. december 13.
A Porsche 935-ös modelljei a pályákon kívül tiltólistásak voltak. Kivéve azt az egy darabot, ami most eladásra kerül
Top 5 Porsche tanulmányautó, fehér Porsche, elölnézet, balról
2018. december 30.
A Porsche úgy döntött, bemutatja 5 kedvenc tanulmányautóját. A lista némely tagja meghökkentő, de egyikük sem mondható utolsónak.

További hírek