A Novitec tuningcég se kívül, se belül, sem pedig a lemezek alatt nem hagyta érintetlenül a Ferrari 812 Superfast technikáját
A németországi székhelyű Novitec egy neves tuningcég, mely főleg nagyteljesítményű sportautókra fókuszál. Így többek között Ferrarik csiszolgatásával is foglalkozik és készít hozzájuk különböző kiegészítőket. Nincsenek egyszerű helyzetben, ami eleve tökéletes, azon nehéz javítani.
Legutóbbi nagy dobásuk a Ferrari 812 Superfast csúcsmodellhez legyártott tuning csomagjuk. A látványos módosítás részeként körbe új kötény díszíti a szuperautót, elöl-hátul masszív diffúzorokat helyeztek el és a kocsi farán egy hatalmas szárny trónol. Az átalakításokat kizárólag karbon elemekkel végzik, melyek azon túl, hogy a gyárinál sokkal agresszívebb külsőt kölcsönöznek a sportautónak, a korábbinál sokkal jobb aerodinamikai jellemzőket is nyújtanak, miután minden alkatrész elhelyezését szélcsatornában kísérletezték ki.
Az N-Largo névre keresztelt készlet (minden szélesítő garnitúrát N-Largónak hívnak a cégnél) hátul 14 centiméterrel szélesíti az autót, míg elöl 7 cm-t ad hozzá az alapból is kellően széles és lapos sportkocsihoz. A teljes szélesség így 211 cm-re nőtt, ami 7 centivel több, mint a következő legszélesebb sorozatgyártású autó hasonló adata. Az eredeti kerekeket kikukázták, helyüket elöl 21, hátul 22 collos könnyített alufelnik vették át. Bónuszként az egész karosszériát 35 mm-rel közelebb engedték az aszfalthoz. Abban az esetben, ha egy fekvőrendőr vagy padka állná az autó útját a vezető rendelkezésére áll egy hidraulikus rendszer, aminek a segítségével 4 centivel lehet megemelni az autó elejét így védve az alsó részeket.
Az átalakítás természetesen nemcsak a külsőt érintette, hanem hozzányúltak a motorhoz és a kipufogó rendszerhez is. A Novitec úgy gondolta, hogy a 6,5 literes V12-es szívómotor gyári teljesítménye nem lesz elég a megrendelőiknek, ezért azt 789 lóerőről 829-re emelték. A nyert 40 lóerő nem tűnik soknak ekkora erőnél, de ne feledd el, hogy a természetesen lélegeztetett motorok minden plusz lóerejéért keményen meg kell dolgozni. A csúcsnyomaték is 751 Nm-re nőtt a gyári 718-ról. Ami a menetteljesítményeket illeti, 0-ról 100-ra 2,8 másodperc alatt jut el az autó (2,9 másodperc a gyári adat), míg a végsebesség 345 km/h szemben a korábbi 340-es értékkel. A kipufogóba épített csappantyúknak köszönhetően gombnyomásra változtatható a 12 henger zenéje az akár 9000-ig elforgó motorban.
Az átalakító készlet ára egyelőre nem ismert, de mivel a cég tervei szerint mindössze 18 darab autót készítenek, biztos lehetsz benne, hogy a Novitec által szélesített különleges Ferrarik nem lesznek olcsó mulatság. A szuperautó megvásárlása kizárólag a Novitec privát hálózatán keresztül lehetséges.