Néhány hónappal ezelőtt írtunk egy cikket nektek arról, hogy Jeremy Clarkson autókiállítás-gyilkosnak nevezte Greta Thunberget. Nos, személy szerint már akkor is inkább úgy gondoltam, hogy ez az idegbeteg aktivista kislány, akit egy nyilvánvalóan marketingszakemberek által tervezett szerepbe löktek, nem feltétlenül tehet róla, hogy egyre több gyártó lép vissza az autókiállításokról, még akkor sem, ha valójában én is letépném tőle az arcom, természetesen az övé után.

Minden ellenérzéstől függetlenül egyébként hangsúlyoznám, hogy a kisasszony egy valós problémával áll szemben, csak a módszer meg a csatorna nem megfelelő számomra, na de ez egy másik téma. Most bizony egy sajnálatos halálhírrel érkeztem, egészen pontosan a Frankfurti Autószalon megszűnésének hírével.

Az autókiállítások már egy ideje krízis időszakot élnek. A részvételi arány csökkenése miatt sok gyártó megkérdőjelezi az exkluzív, kifinomult és csillogó kiállítások és az azokon esedékes sajtóbemutatók értékét, már nem gondolják, hogy jó befektetés hatalmas, több ezer eurós összegeket fektetni egy stand felállításába, és az ahhoz tartozó program leszervezésébe. A kiállítás szervezőknek emiatt a kivándorlás miatt sokkal nagyobb kihívásokkal kell szembenézniük, nem csak financiális, de értéket teremtő kérdéskörben is. Mivel vegyék rá a gyártókat, hogy ne vonuljanak ki, és ha meg is teszik, hogy fogják fenntartani a látogatók érdeklődését? Tehát a probléma globális, és a német Nemzetközi Autókiállítás, közismertebb nevén a Frankfurti Autószalon sem immunis.

Frankfurti Autószalon kiállítóterme felülről

2020. 01. 29-én a VDA, azaz a Verband der Automobilindustrie, a kiállítás főszervezője hivatalosan is bejelentette, hogy 2021-ben nem rendezik meg Frankfurtban a neves eseményt. Helyette a VDA Berlint, Münchent és Hamburgot feszegeti, a tárgyalások folynak az említett városok illetékes szervezeteivel, és várhatóan néhány héten belül kiderül, hogy hol rendezik a jövőben a hatalmas nemzetközi kiállítást. A pályázatra összesen 7 város adta be az elképzeléseit a show megvalósításáról, köztük volt Köln, Stuttgart és Hannover is. A VDA szerint a benyújtott pályázatok nagyon ötletesek, kreatívak, a verseny pedig rendkívül szoros. A következő IAA a mobilitásra szeretne koncentrálni, eszerint választanak majd a városok közül.

A bejelentés jól felkavarta Frankfurt média világát, ugyanis a város már 70 éve adott otthont a kiállításnak. A német urbanista élet nem csak a járművek miatt koncentrálódik ide, székhelyként szolgál az Európai Központi Banknak és a németek pénzügyi központja is itt található. A VDA megköszönte a közel egy évszázados, nagyon jó és megbízható partneri kapcsolatot, a kiállítás életrehívásában való segítséggel együtt.

Sokak nagy örömére maga az IAA nem szűnik meg, ahogy azt fentebb írtam, elköltöztetik az eseményt, és továbbra is a Párizsi Autószalon váltótársaként működik majd, tehát marad az egyik évben itt, másik évben ott felállás. Ez a döntés jól mutatja, hogy a szervezőknek valami újat kell kitalálni, amivel ismét vonzóvá és jövedelmezővé tehetik a kiállításokat mind a gyártók, mind a látogatók és a sajtósok számára.

Ha nem jártál még ilyen kiállításon, csekkold le a tavalyi Genfi Autószalonon készült beszámolónkat a YouTube-on!