2021. május 16. | 10:06

Egy ilyen funkciónak az autóvezetők többsége valószínűleg nem örülne.

Egy új autós technológia szabadalmaztatására nyújtott be kérelmet a Ford. A funkció lényege, hogy a rendszer beolvassa az út mentén található óriásplakátok hirdetéseit, majd kivetíti azokat a járművekben található képernyőkre. A modern autók nagy része képes az útszéli útjelzőtáblák felismerésére, a Ford pedig szeretné ezt a technológiát a hirdetések népszerűsítésére is alkalmazni.

Hogyan fog működni a Ford új szabadalma?

A rendszer beolvassa az óriásplakátokon szereplő információt, a leghasznosabb adatokat pedig közvetlenül az autó képernyőjére vetíti. A hirdető termékén és szolgáltatásán kívül a járművezetők az adott vállalat legközelebbi üzletéhez vezető útvonalról is tájékoztatást kapnak.

Könnyen elképzelhető egy negatív reakció az autósok részéről, hiszen már így is rengeteg olyan kiegészítővel kell együtt élniük, melyek elvonják a figyelmet a vezetésről.

Mennyi a valószínűsége a technológia elterjedésének?

Az már most is világosan látszik, hogy egy ilyen funkció rendkívül hasznos lehet az autógyártóknak és a hirdetőknek. Mindenekelőtt a rendszer a szabadalmat benyújtó Ford számára hozhat hasznot. Az amerikai vállalat ugyanis pénzt szedhet be azoktól a hirdetőktől, akik szeretnének hozzáférni az autókban található médiarendszerekhez.

A Ford leszögezte, hogy a szabadalom benyújtása nem egyenlő a vállalat üzleti terveivel. Előfordulhat, hogy a rendszer soha nem fog megjelenni az autókban, ők időről-időre előrukkolnak újításokkal, a mostani is egy újabb ilyen próbálkozás.