Egy új autós technológia szabadalmaztatására nyújtott be kérelmet a Ford. A funkció lényege, hogy a rendszer beolvassa az út mentén található óriásplakátok hirdetéseit, majd kivetíti azokat a járművekben található képernyőkre. A modern autók nagy része képes az útszéli útjelzőtáblák felismerésére, a Ford pedig szeretné ezt a technológiát a hirdetések népszerűsítésére is alkalmazni.

Hogyan fog működni a Ford új szabadalma?

A rendszer beolvassa az óriásplakátokon szereplő információt, a leghasznosabb adatokat pedig közvetlenül az autó képernyőjére vetíti. A hirdető termékén és szolgáltatásán kívül a járművezetők az adott vállalat legközelebbi üzletéhez vezető útvonalról is tájékoztatást kapnak.

Ford kormánya a sofőr szemszögéből

Könnyen elképzelhető egy negatív reakció az autósok részéről, hiszen már így is rengeteg olyan kiegészítővel kell együtt élniük, melyek elvonják a figyelmet a vezetésről.

Mennyi a valószínűsége a technológia elterjedésének?

Az már most is világosan látszik, hogy egy ilyen funkció rendkívül hasznos lehet az autógyártóknak és a hirdetőknek. Mindenekelőtt a rendszer a szabadalmat benyújtó Ford számára hozhat hasznot. Az amerikai vállalat ugyanis pénzt szedhet be azoktól a hirdetőktől, akik szeretnének hozzáférni az autókban található médiarendszerekhez.

A Ford leszögezte, hogy a szabadalom benyújtása nem egyenlő a vállalat üzleti terveivel. Előfordulhat, hogy a rendszer soha nem fog megjelenni az autókban, ők időről-időre előrukkolnak újításokkal, a mostani is egy újabb ilyen próbálkozás.