2020. június 22. | 12:39

Kiderült, hogy a valóságban a hibrid kupé szinte csak a felére képes annak az elektromos hatótávnak, mint amit korábban állítottak róla.

A svéd (kínai) Volvóból kivált önálló Polestar márkáról már évek óta szólnak a hírek. Mindig csak jönnek az első saját autóik, de még mindig nem érkeztek meg. Jelenlegi információk szerint a Polestar 1 hibrid luxuskupé elméletileg 2021-ben kerülhet végre a megrendelőkhöz, a Polestar 2 elektromos autó pedig még később. Az exkluzív hibridből mindössze 1500 darabot kívánnak gyártani, de még valószínűleg nem sikerült az összeset előre eladni, legalábbis erre enged következtetni a tény, hogy még mindig fogadnak megrendeléseket az autóra.

Hiába, az átszámítva több mint 45 millió forintos ár egy majdnem Volvóért nem kevés pénz, még akkor sem, ha minden bizonnyal kiváló autó lesz és azt már most tudjuk, hogy gyönyörűen néz ki. De az eladásokat valószínűleg a mostani hír sem fogja hirtelen felpörgetni, az Egyesült Államokban fogták és lemérték az autó fogyasztását, az eredmény pedig kicsit kiábrándító. Az ottani EPA-szabvány szerint ugyanis 83 kilométerre (WTLP: 93 km) jött ki az elektromos üzemmódban megtehető hatótáv.

Ez az érték bár önmagában kiváló, ám korábban még gigászi 149 EPA-kilométerről (WLTP: 166 km) szóltak a hírek a hibrid autó esetében. Ha hozzátesszük, hogy az autó alatt egy hibridhez képest viszonylag nagy kapacitással bíró akkumulátor található (34 kWh), akkor kiderül, hogy meglehetősen magas, 36,5 kWh-s villanyfogyasztással lehet kalkulálni. Ez pedig kétségtelenül sok, legalábbis jóval magasabb az átlagnál.

Ennek ellenére az autó teljes hatótávja WLTP-szabvány szerint 842 kilométer, ami már kedvezőbb, attól nem kell tehát félni, hogy túl sűrűn kell megállni tankolni. Viszont a kupé vegyes fogyasztása kereken 8 literre jön ki száz kilométerenként (WLTP) a mérések alapján, ami a napi használatban, valós körülmények között bizonyára ennél még magasabb lesz. Az okok között feltehetően a nagy önsúlyt (2350 kg), illetve a bonyolult hajtásláncot találjuk, a 600 lóerős összteljesítményt és az 1000 Nm-es forgatónyomatékot egy erős kompresszoros-turbós benzinmotor és további három villanymotor együttesen szolgáltatja.