A Polestar 1 hatótávja jóval kisebb a vártnál

Ujj Péter újságíró
Közzétéve:
2020-06-22, 10:39

Kiderült, hogy a valóságban a hibrid kupé szinte csak a felére képes annak az elektromos hatótávnak, mint amit korábban állítottak róla.

A svéd (kínai) Volvóból kivált önálló Polestar márkáról már évek óta szólnak a hírek. Mindig csak jönnek az első saját autóik, de még mindig nem érkeztek meg. Jelenlegi információk szerint a Polestar 1 hibrid luxuskupé elméletileg 2021-ben kerülhet végre a megrendelőkhöz, a Polestar 2 elektromos autó pedig még később. Az exkluzív hibridből mindössze 1500 darabot kívánnak gyártani, de még valószínűleg nem sikerült az összeset előre eladni, legalábbis erre enged következtetni a tény, hogy még mindig fogadnak megrendeléseket az autóra.

plug-in hibrid Polestar 1

Hiába, az átszámítva több mint 45 millió forintos ár egy majdnem Volvóért nem kevés pénz, még akkor sem, ha minden bizonnyal kiváló autó lesz és azt már most tudjuk, hogy gyönyörűen néz ki. De az eladásokat valószínűleg a mostani hír sem fogja hirtelen felpörgetni, az Egyesült Államokban fogták és lemérték az autó fogyasztását, az eredmény pedig kicsit kiábrándító. Az ottani EPA-szabvány szerint ugyanis 83 kilométerre (WTLP: 93 km) jött ki az elektromos üzemmódban megtehető hatótáv.

plug-in hibrid Polestar 1 hátulról

Ez az érték bár önmagában kiváló, ám korábban még gigászi 149 EPA-kilométerről (WLTP: 166 km) szóltak a hírek a hibrid autó esetében. Ha hozzátesszük, hogy az autó alatt egy hibridhez képest viszonylag nagy kapacitással bíró akkumulátor található (34 kWh), akkor kiderül, hogy meglehetősen magas, 36,5 kWh-s villanyfogyasztással lehet kalkulálni. Ez pedig kétségtelenül sok, legalábbis jóval magasabb az átlagnál.

plug-in hibrid Polestar 1 beltér

Ennek ellenére az autó teljes hatótávja WLTP-szabvány szerint 842 kilométer, ami már kedvezőbb, attól nem kell tehát félni, hogy túl sűrűn kell megállni tankolni. Viszont a kupé vegyes fogyasztása kereken 8 literre jön ki száz kilométerenként (WLTP) a mérések alapján, ami a napi használatban, valós körülmények között bizonyára ennél még magasabb lesz. Az okok között feltehetően a nagy önsúlyt (2350 kg), illetve a bonyolult hajtásláncot találjuk, a 600 lóerős összteljesítményt és az 1000 Nm-es forgatónyomatékot egy erős kompresszoros-turbós benzinmotor és további három villanymotor együttesen szolgáltatja.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

A Volvo elektromos autókat fog gyártani Kínában
2017. április 21.
A Volvo egyelőre meg nem nevezett típusát Kínában fogják gyártani és 2019-től lehet majd megvásárolni, jelentették be a Shanghai Autószalonon
Újrahasznosított műanyagot használ majd a Volvo új modelljeiben
2018. június 21.
A prémium autókat gyártó Volvo bejelentette, hogy a 2025-ös évtől 25%-ban újrahasznosított műanyagot szeretne használni modelljeiben.

További hírek