Ránézel erre a csodálatos BMW-re, és nem akarod elhinni a korát

Kiss Márton újságíró
Közzétéve:
2020-09-02, 11:56

Az E46-ok olyanok, mint a jó bor: az idő csak tökéletesíti őket.

Nincs olyan autókedvelő ember a világon, aki ne hallott volna a BMW M3 modellgenerációiról. Nemrégiben 11 millió forintnak megfelelő összegért talált új gazdára egy BMW M3 (E46), amit még 2001-ben gyártottak. A patika állapotban lévő használt autó tehát már majdnem két évtizede koptatja az utakat, de ránézésre 18 évet simán letagadhatna a korából.

Ha valamilyen oknál fogva nem indulna el a videó, akkor kattints erre a linkre.

A BMW 3-as sorozat egy középkategóriás autómodell-sorozat, amelyet 1975 óta gyártanak, összesen hat generációja van eddig. 1986 nyarán a bajor gyár M-es divíziója a BMW M3 első modellgenerációjával (E30) forradalmasította a sportos középkategória szegmensét, előtte egyetlen autógyártó sem ruházta fel motorsport-technológiával a tömegtermelésre szánt modellsorozatát.

BMW M3 (E46) hátulról fotózva

A BMW M3 harmadik modellgenerációja (E46) 5,2 másodperc alatt tudta le a 0-100-as sprintet, 80-ról 120-ra pedig 5,4 másodperc alatt gyorsult fel negyedik sebességi fokozatban. A sportosított E46-ok egyike (amelyet 2001-ben gyártottak) most 36 ezer dollárért (mai ártfolyamon számítva 10,7 millió forint) lett eladva. Az autó még mai szemmel is nagyon jól néz ki, a szóban forgó modell pedig rendkívül jó állapotnak örvend, és akkor a napfénytetről, a multifunkciós kormánykerékről, a fűthető és állítható első ülésekről, az automatikus klímabrendezésről, a Harman-Kardon hangrendszerről és a Michelin által gyártott sportabroncsokról még nem is beszéltünk.

BMW M3 (E46) oldalról fotózva

BMW M3 (E46) beltere

A kilométer-számláló szerint a verda az elmúlt két évtizedben 138 700 kilométert tett meg. Az erőforrásához nem nyúltak hozzá egyszer sem, vagyis a gépjármű meghajtásáról az eredetileg beleszerelt 3,2 literes S54-es sorhatos benzines erőforrás gondoskodik, amely 333 lóerő és 355 Nm leadására képes. A nem gyenge motor a hatfokozatú kézi sebességváltón és a sperrdifin keresztül hajtja meg a hátsó kerekeket. A Carfax  beszámolója szerint semmilyen sérülése nincs a kocsinak.

3,2 literes S54-es sorhatos benzinmotor

6 sebességes manuális váltó

BMW-ből sosem elég!

Ha nem indulna el a videó, akkor kattints erre a linkre.

Kapcsolódó írások

2018. november 30.
A BMW M-sportrészlege az E92 M3-mal búcsúztatta a szívó V8-as motort. A 2013-ig gyártott negyedik szériából nehezen, de lehet még találni megkímélt példányokat, viszont készülj fel, hogy ez az autó nem elégszik meg azzal, ha csak tankolod, hiszen sokkal több törődést igényel, ami a videóból is kiderül!
2021-es BMW M3 látványterv
2020. augusztus 11.
A bajorok sportszedánjának következő kiadását már javában tesztelik.

További hírek