A drift a mindened? Manapság könnyebb beszerezni egyet, mint hinnéd. 8 drift autó, amikkel viszonylag olcsón lehet a keresztben autózással ismerkedni
Megrögzött hátsókerék hívőkként elkerülhetetlen, hogy cikksorozatunkban szót ejtsünk a driftről. Ez egy olyan vezetéstechnikai elem, ahol általában kanyarba érkezve a sofőr szándékosan túlkormányozottá teszi az autót, azaz a hátsó kerék elveszti a tapadást, miközben jobb esetben a folyamat a vezető teljes irányítása alatt marad. Gyökerei japánba vezethetők vissza, mára pedig meghódította a világot. A motorsport szerves része lett, több nemzetközi profi bajnoksággal, de szerencsére rengeteg amatőr verseny is indul. Összegyűjtöttünk 8 olyan autót, amikkel viszonylag olcsón lehet a keresztben autózással ismerkedni.
1. BMW E36
A magyar papíros 4 hengeres darabok 200 ezer forinttól kezdődnek, 280 ezer forint a legolcsóbb 6 hengeres.
Ár/érték arányban valószínűleg a legjobb választás. Ugyan a megkímélt darabok ára már csak felfelé megy, gyakran ki lehet fogni egy nehezebb sorsú darabot, ami tökéletesen alkalmas lehet a célra. Motorpalettája igen széles, 1.6-tól a 3.2 M3-ig lehet válogatni. Érdemes lehet 2000 köbcenti fölött nézelődni, de egy hegesztett difivel nedves útviszonyok között már egy kisebb motoros is mosolyt fog csalni az arcodra.
2. Ford Sierra MK2
A legolcsóbb darabok már 100 ezer forint alatt kaphatóak.
Abszolút kezdőként mindenképp megfelelő választás lehet. 2 literes sornégy benzinmotorja 123 lovat ad le a hátsó kerekeknek, amit egy jól elkészített ,,CO sperr" kellően összezárva tekerhet. Kipakolva 1 tonna alá lehet vinni a súlyát. Kiváló élmény és hóautót lehet belőle faragni viszonylag kis befektetéssel.
3. Mazda MX-5 NA/NB
Az első magyar papíros darabokat 900 ezer forintért hirdetik.
Kicsi, könnyű, sportos és elérhető áron van, minden adott, hogy alkalmas legyen a játékhoz. Az 1.8-as modellekben már gyári Torsen differenciálmű van, amivel remekül lehet terelgetni a pici kasztnit. Igazi kezesbárány, remek kormányművel és kezelhetőséggel, általában aki egyszer beleül, nehezen száll ki. (Nem csak az alacsony padlólemez miatt.) Persze az 1.6 sem utolsó választás, de nem árt kezelésbe venni a nyitott difit. Mint minden Mazda, a rozsdásodásra fokozottan hajlamos.
4. Lada 2104/2105/2107
A magyar használt autó kereső több mint 100 találatot dobott ki. A legolcsóbb példányok 100 ezer forint alatt vannak.
Listánkon kötelező jellegű szereplő. A hazai motorsport nagy ikonja, rengetegen köszönhetik karrierjüket Ladáknak, elég csak például Varga „Cigány” Zoltánra gondolni. A mai napig viszonylag könnyen beszerezhetők és az alkatrészekből is van ellátás. Az igazi fanatikusok számára a VFTS a Ladák Szent Grálja, de hobbi célra, hóautózásra, csapatásra túl drága.
5. Nissan 200sx S13
A cikk írásának pillanatában egyetlen eladó darabot találtam itthon.
Kakukktojás, ám mindenképp itt a helye. Sajnos nem kifejezetten olcsó, de alkalomadtán ki lehet fogni jobb árban lévő darabokat. Gyárilag alkalmas a csúszásra, 91 utáni széria felszereltség az önzáró differenciálmű, remek súlyelosztás, könnyű karosszéria, viszonylag erős motor. Nagy előnye, hogy elég sokáig húzható, ám a CA18 motorok nem a legmegbízhatóbbak. Leggyorsabb és legegyszerűbb megoldás lehet, ha a CA-ból kikukkant a hajtókar, hogy az S14 utód SR20 motorját kell belerakni, amivel a teljesítmény határa a csillagos ég.
6. BMW E46
400 ezer forinttól indulnak itthon az árak Magyarország legnépszerűbb importautójából, több mint 300 db benzin motorost hirdetnek, a széles választék miatt érdemes többet is megnézni. A BMW-k rákfenéje a rozsdásodás az E46-ot sem kíméli.
Mivel az ára sosem volt ennyire alacsony, most érdemes igazán egyet beszerezni. Ugyan nem annyira játékos és őszinte, mint egy E36, remek társunk lehet a mindennapokban is, hiszen meglehetősen kényelmes. Nagy hátránya, hogy csak az M3 kapott gyári sperrdifit, de könnyen lehet hozzá gyártatni. Jó választás lehet egy 325-28i, de érdemes a 330i-k között is szemezgetni, mert meglepően jó autót lehet találni kifejezetten olcsón.
7. Mercedes-Benz 190 W201
A választék bőséges, az árak alacsonyak.
A Mercedeseknél megszokott módon széles motorpalettával volt elérhető a C széria őse. Régi Mercedesként ráaggatható a teljesítményszegény jelző, de 2.3 vagy 2.6 sorhat szívóbenzin már jó választás lehet. Az utóbbi 160 lóerőt és 220 Nm forgatónyomatékot juttat a hátsó kerekekre. Súlya kipakolva már egészen elfogadható, a forma pedig örök.
8. Toyota MR2
Az elmúlt években elérte az MR2 a piaci mélypontját, az árak érezhetően elkezdtek felfelé kúszni. A szívó motoros darabok is egymillió forint felett kezdődnek.
Listám egyetlen középmotoros autója. Hajlamos az extrém túlkormányozottságra, emiatt nem árt, ha tapasztalt sofőr vezeti. Kevés elektronikával szerelték, a turbós változat pedig e mellé könnyen ,,húzható". Ha van autó, amiben könnyen meg lehet halni, akkor az MR2 biztos ilyen. Mindezek ellenére a szívómotoros már elérhető áron kapható, és remek élményautóvá alakítható.
Ajánlott oldal: