Feltámasztaná a Toyota a Celica vagy az MR2 valamelyikét

Közzétéve:
2018-09-22, 10:16

A hírt többen is megerősítették a japán gyártónál, mely szerint újabb sportautót fejlesztenének a nemrég visszahozott Supra után

Nagyszerű hír a japán márka rajongóinak, hiszen a Toyota bejelentette, a GT 86 és a Supra mellé egy harmadik sportautót terveznek bevezetni, mely a Celica vagy az MR2 utódja lehet. Ehhez egy újabb partnerkapcsolatra lesz szükségük, hiszen a jelenlegi sportos modelljeiket is más gyártókkal közösen fejlesztik.

1989-es Toyota MR2 elölről

„Vissza akarjuk hozni a Celicát és az MR2-t. Most, hogy a Suprát feltámasztottuk, a piaci igényektől függ, melyik lesz a következő sportautónk.” – mondta Masayuki Kai, a Toyota egyik vezető mérnöke.

Az új Celica akár egy összkerékhajtású kupé is lehet, mely a korábbi AWD, All-Trac vagy GT-Four modellekre utalna. Mivel a Supra első két generációja Celica-variáns volt, így amennyiben a gyártó egy nem túl drága sportautót akar fejleszteni, akkor azt a platformot érdemes majd használnia. A Supra és a GT 86 a BMW-vel és a Subaruval történő együttműködés gyümölcse, a gyáriak szerint pedig csak az ilyen jellegű szövetségek teszik lehetővé, hogy minőségi sportautókat fejlesszenek.

2017-es Toyota GT 86 hátulról

 „A sportkocsik fejlesztése egyre drágább. Egy gyártó nehezen engedheti meg magának, hogy önállóan fejlesszen és előteremtse a gyártáshoz szükséges tőkét, hiszen a sportautókat alacsonyabb darabszámban értékesítik. Ráadásul ezek a járművek olyan egyedi alkatrészeket is tartalmaznak, melyeket nem lehet más modellekből átemelni.” – mondta Kai.

A Supra vezető tervezője, Tetsuya Tada is megerősítette egy harmadik sportos modell érkezését. Azt is hozzátette, valószínűleg az MR2 utódja lehet majd a típus. A stratégiát a „Három Testvér”-nek nevezte, mellyel szintén a ’80-as ’90-es évekbeli Supra-Celica-MR2 hármasra utalt vissza.

2017-es Toyota GT 86 elölről, havon

A Subaru és a Toyota belekezdett a GT 86/BRZ kettős második generációjának fejlesztésébe is. Ezek 2021-re válthatóak, egy 2.4 literes, négyhengeres boxermotorral ellátva. Ez a turbós FA24 motor egy variánsa, mely a Subaru Ascentben 260 lóerőt és 376 Nm-t teljesít. A japán gyártó még egy nagy visszatérésre készül, méghozzá a szupersportkocsik szegmensébe. A GR Super Sport koncepció végleges verzióját tennék gyártásba egy 2.4 literes, duplaturbós V6 hibrid rendszerbe való beágyazásával. Az autó rendszerteljesítménye a hírek szerint 986 lóerő lenne.

Forrás:

Kapcsolódó írások

Lexus tesztjármű
2019. május 01.
Sürgetnék Toyotáék az önvezető autók térnyerését
Toyota 86 Hakone Edition
2019. május 15.
A japánok szeretnek belpiacra olyan autókat gyártani, amikért a szigetországon kívül élő autófanatikusok a félkarjukat adnák. Az USA-ban örülhetnek mert a méregzöld Toyota 86 Hakone Edition nekik készült!
Toyota RAV4 2019
2018. november 16.
A fejlesztőknek annyira tetszett a végeredmény, hogy a RAV4 városi terepjáróból abszolút el tudnak képzelni egy versenybe illő kivitelt is.
Mérföldkövek a 80-as évekből – Japán
2017. október 31.
A japán autóipar az 1990-es években volt a csúcson, ehhez azonban szükség volt arra, hogy az azelőtti évtizedben rálépjenek a sikerhez vezető útra