Hétfőn került sor arra a sajtótájékoztatóra, amin bejelentették, hogy nyugat-európai mintára Belső-Terézvárosban kísérleti jelleggel új parkolási szisztémát vezetnek be. Ennek értelmében 405 előre kijelölt helyen, a parkolóhelyek 30%-án, este 6 és reggel 7 óra között kizárólag a helyi lakók autói parkolhatnak.

Augusztus 23-án a Zichy Jenő utca Bajcsy-Zsilinszky úthoz közeli szakaszára már ki is kerültek az első figyelemfelkeltő táblák, amelyek a kizárólagos lakossági parkolást jelölik ki. Soproni Tamás, a VI. kerület momentumos polgármestere elmondta, hogy októberig tart a türelem azokkal szemben, akik jogosulatlanul használják a parkolóhelyeket. A szabályszegők azt követően figyelmeztetés helyett büntetésben fognak részesülni.

Budapesten parkoló autók

A parkolási reform lényege, hogy kijelölnek több száz olyan parkolóhelyet a kerületekben, ahol csak a helyi lakosok tudnak megállni a fent említett időintervallumban. Így az este munkából hazatérő polgároknak nem kell parkolóhely után vadászniuk a lakásuk környezetében.

Soproni arról is beszámolt, hogy a közelmúltban tárgyalásokat folytattak a kerületi parkolóházakkal, ennek eredményeképpen októbertől körülbelül 150 helyre jelentős 50-60 százalékos kedvezménnyel parkolhatnak, vásárolhatnak majd bérletet az autósok a terézvárosi önkormányzatnál.

Karácsony Gergely kabinetfőnöke, Balogh Samu azt mondta, hogy a belvárosi polgármesterek már régóta kérik a fővárost, hogy induljon meg végre a lakossági parkolóhelyeknek a kijelölése. Balogh tájékoztatása szerint a kormánypárti vezetésű V. kerület is partner a dologban. Vagy mégsem?

Parkolás Budapesten

A sajtótájékoztató után a Szentgyörgyvölgyi Péter által vezetett V. kerületi önkormányzat eljuttatott egy közleményt az MTI-hez, amiben sérelmezte, hogy Belváros-Lipótváros még mindig nem kapott engedélyt a lakossági parkolóhelyek kijelölésére.

„Szentgyörgyvölgyi Péter, Belváros-Lipótváros polgármestere 2020 novemberében elsőként nyújtotta be javaslatát a főpolgármesternek arról, hogy a kerületek kizárólagos várakozóhelyeket jelölhessenek ki az ott lakók számára. Ezt az ötletet Karácsony Gergely akkor elutasította, arra hivatkozva, hogy a jogszabályi környezet nem tesz lehetővé a Fővárosi Önkormányzat számára a fővárosi parkolási rendeletben meghatározottakon túlmenően bármilyen további szabályozást. Ennek ellenére több szomszédos kerület az V. kerületi ötlet alapján elkezdett forgalomtechnikai terveket készíttetni a kizárólagos lakossági várakozás vonatkozásában” – olvasható a közleményben.

Szentgyörgyvölgyi Péter most azt kéri a főpolgármestertől, hogy a vonatkozó jogszabályhely megjelölésével határozza meg azokat a feltételeket, „amelyekkel a belvárosiakat hajlandó támogatni a lakossági kizárólagos várakozóhelyek létesítésében”.