2021. augusztus 24. | 13:45

Hivatalos információk hiányában marad a tippelgetés.

A Stellantis az Alfa Romeo és a DS Automobiles mellett a Lanciára is prémiummárkaként tekint, a legfrissebb hírek szerint 2024 és 2027 között legalább három új modell bevezetésére számíthatunk az olasz márkától. Elképzelhető, hogy a tervek között a Delta feltámasztása is szerepel, a legendás modell teljesen elektromos autóként térhet vissza.

A Lancia Delta első generációja 1979-ben mutatkozott be, amelyet Giorgetto Giugiaro tervezett, és számos frissítéssel 1994-ig maradt gyártásban. 1987 és 1992 között a Deltán alapuló versenyautók sorozatban hat konstruktőri címet nyertek a WRC-ben, ezzel a Lancia a raliversenyzés egyik legsikeresebb márkájává vált. A Delta élettartamának végén a HF Integrale változatai a modern hot hatch-ek számára mércét állítottak fel, és végül keresett klasszikusokká váltak.

Az IDEA által tervezett második generáció a Fiat Tipo platformjára épült, és lényegesen rövidebb élettartamot élt meg 1993 és 1999 között. Hosszú szünet után a Lancia 2008-ban mutatta be a harmadik generációt, a modell 2014-ig maradt gyártásban.

A Lancia nagy visszatérése a régóta várt új generációs Ypsilonnal kezdődik 2024-ben. A kisautó után 2026-ban egy teljesen elektromos crossover, 2027-ben pedig valószínűleg egy elektromos kompakt ferdehátú érkezik az európai piacokra. Ez utóbbira azonban még nem szabad mérget venni, ugyanis a Lancia illetékesei a Delta fejlesztési programjának elindítása előtt érthető módon meg szeretnének bizonyosodni arról, hogy lenne-e megfelelő kereslet a feltámasztott modell iránt, miközben mérlegelniük kell a közös platformokkal és alkatrészekkel kapcsolatos lehetőségeiket.

Ha végül elkészül, akkor az új Delta várhatóan a megújított EMP2-platformra épülő új Peugeot 308, Opel Astra és DS 4 testvérmodelljeként jelenik meg. Úgy tűnik azonban, hogy a Lancia még nem áll készen a prémium ferdehátú modell bevezetésére (ha viszont készen áll rá, akkor egyelőre a szándék hiányzik).

Ha zöld utat kap, a negyedik generációs Delta a Stellantis új architektúrájára épülhet. A hivatalos bemutató szerint az STLA Mediumra épülő C- és D-szegmensű elektromos járművek akár 700 kilométeres hatótávolsággal is rendelkezhetnek majd. Ezen autók teljesítménye 170 és 245 lóerő között mozoghat, és többféle hajtás (első- hátsó- és összkerékhajtás) is elképzelhető az esetükben.

Bár még semmi sem hivatalos, a Lancia-rajongók nagyon vágynak egy új Deltára – különösen, ha az egy HF Integrale változattal együtt érkezne. Ez nagyon valószínűtlennek hangzik, de hát ugyebár a remény hal meg utoljára. Tekintettel arra, hogy a vállalat 115. születésnapi ünnepségét 2021. november 27-én tartják, elképzelhető, hogy aznap konkrétumok is elhangzanak a Lancia jövőbeli stratégiájáról.

A cikkben látható illusztrációt Jean Francois Hubert készítette a CarScoops számára, tehát a fent megtekinthető renderfotó semmilyen módon nem kapcsolható a Lanciához. Ha érkezik is valamikor a negyedik generációs Delta, nem biztos, hogy így fog kinézni.