Szeptember végén fut be a kereskedésekbe a Volkswagen Golf francia riválisa.
Friss megjelenéssel és fejlett technikával tör be a piacra az új Peugeot 308, ez az első modell, amely magán viseli a francia márka új logóját. Az autó értékesítése 2021 őszén kezdődik Európában és a világ más részein.
A Peugeot 14 évvel ezelőtt mutatta be 308-as jelzéssel ellátott modelljét, melynek második generációja 2013-ban jelent meg. A harmadik generáció bemutatására most került sor. Az autó a Stellantis EMP2-platformján alapul, a modern megjelenésű újdonság 10 centiméterrel hosszabb és 2 centiméterrel alacsonyabb, mint elődje. A modell tengelytávja 55 mm-rel 2675 mm-re nőtt, ez is változás a második generációhoz képest.
A LED-fényszórók a 308 alapfelszereltségéhez tartoznak, a GT és GT Pack verziók vékony LED-mátrixos fényszórókat, a kevésbé drága kiszerelések ennél vastagabbakat kapnak. Hátul három karmot villantanak a fényszórók, a csomagtérajtón pedig egy lámpák nélküli, fekete szegély húzódik végig. A vásárlók 16-18 colos keréktárcsák közül választhatnak.
A megújításon átesett i-Cockpit műszerfal alapáron teljesen digitális, felár felszámítása esetében pedig háromdimenziós megjelenítésre is képes. A francia mérnökök továbbfejlesztették a hangfelismerést és a vezetéstámogató rendszereket, emellett az utastérben felhasznált anyagok minősége is javult. Az új modell raktere 420-ról 412 literre csökkent, de ez növelhető, a hátsó ülések lehajtása esetén a csomagtér 1323 literre bővül. Ezen felül egyéb tárolók is kialakításra kerültek az utastérben, azokba is lehet még pakolni dolgokat.
A Golf riválisa egy háromhengeres turbót kap, ami 110 vagy 130 lóerőt tud. Az 1,2-literes benzines motor mellé gyárilag egy hatsebességes kézi váltó dukál, de kérhető nyolcsebességes automata váltóval is. Egy 1,5-literes, 130 lóerős dízelmotor is található a kínálatban, négy hengerrel és a felül vázolt váltókkal.
Az új 308 esetében két hibrid változat is lesz, elsőkerék-meghajtással, 12,4 kWh-s lítium-ion akkumulátorral és egy villanymotorral. Az egyik verzió egy 150 lóerős, a másik pedig egy 180 lóerős benzinmotort kap. A tisztán elektromos hatótáv (kb. 60 kilométer) esetében nem lesz különbség a két kivitel között.
Az autó értékesítése 2021 októberében kezdődik Európában és a világ más részein (Amerikát leszámítva, mert ott a Stellantis az Alfa Romeo eladásait kívánja fellendíteni). Az új Peugeot 308-as alapára 23 000 euró (8,4 millió forint) körül alakulhat a várakozások szerint, de a magyarorszégi árképzés pontos részleteiről még nincs hivatalos tájékoztatás.