2021. július 13. | 09:46

A Peugeot 308 testvérmodellje megkapta a márka új dizájnját is.

Itthon is hatalmas népszerűségnek örvend(ett) az Opel Astra, amelyet a hazai gyártású F-széria alapozott meg. Mostanra már a hatodik generációjához ért a modell, amelynek olyan konkurensekkel kell megmérkőznie, mint a VW Golf, a Ford Focus vagy az Octavia. A Datahouse adatai szerint 2021 első félévében 132 új Astrát helyeztek forgalomba idehaza, ezzel pedig nem áll túl jól a riválisaival szemben, így épp ideje volt leleplezni a friss modellt.

Francia testvérmodelljéhez hasonlóan ez is az EMP2-es platformra épül, K-szériás elődjéhez képest pedig valamivel nagyobb lett. Teljes hossza 4, míg tengelytávolsága 13 mm-rel nőtt, emellett szélesebb is lett. A külső egészen kupésra sikerült, bár a GTC sportmodellről egyelőre nem tudni, hogy érkezik-e. Ami azonban a használhatóság szempontjából még fontosabb, hogy a csomagtér is megnőtt, az elődnél 52 literrel tágasabb helyre pakolhatók a csomagok (422 literes a raktér egész pontosan).

A beltérben megjelent a 10 colos érintőkijelző, valamint egy teljesen digitális műszeregység is helyet kapott. Az Insigniában is alkalmazott mátrix LED világítást az Astrába is betették, természetesen 360 fokos kamera és head-up display is elérhető hozzá.

Benzinmotorok terén ott lesz az 1,2-es turbó 110 vagy 130 lóval, emellett egy turbódízel is a kínálat részét képezi majd 130 lóerős kivitelben. Ezeket hatos manuálissal lehet majd kérni.

Most először lesz elérhető plug-in hibrid kivitel az Astrából, amelyben egy 1,6 literes benzinmotor (150 vagy 180 lovas kivitelben) dolgozik majd együtt a 110 lovas villanymotorral, amelynek köszönhetően a rendszerteljesítmény 180 vagy 225 lóerő lehet. Az elektromotort egy 12,4 kWh kapacitású akkucsomag táplálja, amely a gyártó állítása szerint kevesebb mint 2 óra alatt feltölthető lesz 7,4 kW-os töltővel. A nyomatékot egy 8 gangos automata segít majd az aszfaltra vinni.

Természetesen kombi kivitel is lesz az új Astrából, amelyet hamarosan szintén lelepleznek. Kézenfekvő lenne, hogy a 2021 szeptemberében tartandó Müncheni Autószalonon tegyék meg ezt, ám a német gyártó jelezte, hogy nem fog részt venni ezen az eseményen.

Azt sem szabad elfelejteni, hogy ez lesz az utolsó Astra-széria, amelyet belső égésű motorral kínálnak, hiszen az Opel korábban bejelentette, hogy 2028-tól tisztán elektromos márkává szeretne válni. Az új Astra hazai áráról egyelőre nincsenek pontos információk.