2022. február 03. | 08:45

Több mint 22 százalékkal sikerült felülmúlni a 2020-as, és 10-zel a 2019-es eredményeket. 

Több mint egy hónapot kellett várni arra, hogy a Ferrari közzétegye a tavalyi évre vonatkozó értékesítési adatait, ám a maranellói sportautógyártónak így van oka az ünneplésre. Az olasz márka kétszámjegyű növekedést produkált a 2020-as eredményeihez viszonyítva, és fennállása legsikeresebb évét tudhatja maga mögött, ami az eladásokat illeti. 

Ferrari Daytona SP3
Fotó: Ferrari

A Ferrari összesen 11 155 autót szállított le a vásárlók részére szerte a világon, vagyis 22,3 százalékkal többet, mint 2020-ban. Ráadásul ez 10,1 százalékkal jobb, mint a 2019-es eredmény, ugyanis ez volt az autógyártó történetének első olyan éve, amikor a vállalat több mint 10 ezer autót szállított le. A most közzétett, 2021-es értékesítési és pénzügyi jelentés megerősíti, hogy a Ferrari 2021-ben új értékesítési rekordot döntött, ezt az eredményt pedig minden bizonnyal idén is túl akarják majd szárnyalni Maranellóban.

Benedetto Vigna, a Ferrari vezérigazgatója kiemelte, a 2021-es számok is bizonyítják, milyen erős üzleti modellt sikerült felépíteniük, melynek köszönhetően folyamatosan kontroll alatt tartják a növekedést, megőrizve a márka exkluzivitását. A tavalyi év eredményei még a cég várakozásait is felülmúlták.

Ferrari embléma

2021-ben is az Európát, a Közel-Keletet és Afrikát magába foglaló EMEA régió bizonyult a Ferrari legjelentősebb piacának. Ezeken a területeken összesen 5492 autót értékesítettek, ami 14 százalékos javulást jelent 2020-hoz mérten. Az amerikai kontinensen 2831 darab Ferrari talált gazdára, ami 22 százalékkal több, mint a megelőző évben.

A legnagyobb fejlődést azonban Kínában, Hong Kongban és Tajvanon érte el a cég, ahol a kereslet 97 százalékkal, 899 darabra növekedett egy év alatt, ám továbbra is ez a régió számít a legkisebbnek a sportautógyártó szempontjából az eladások tekintetében.

A Ferrari 2021-es értékesítési beszámolójából az is kiderül, hogy a V8-as motorral szerelt modellek iránt 34,6 százalékkal nőtt a kereslt, míg a V12-essel hajtott autók esetében 16,1 százalékos visszaesést regisztráltak. Ennek fő oka, hogy a 812 Superfast gyártását tavaly év közben végleg befejezték Maranellóban. 

Az olaszok 2022-ben fogják piacra dogni a cég első SUV-ját, a Purosangue-ot, amely komoly lökést adhat az eladásoknak, különösen annak fényében, mekkora népszerűségnek örvenedenek az olyan rivális modellek, mint a Lamborghini Urus, az Aston Martin DBX vagy a Bentley Bentayga.