2022. május 12. | 13:13

Luca de Meo szerint a túlságosan korai váltás negatív hatással lehet a környezetre.

Az Európai Bizottság 2035-től kezdődően be akarja tiltani a belső égésű motorral szerelt új autók értékesítését Európában, ám sok iparági szakértő szerint ez a stratégia túlságosan agresszív. Luca de Meo, a Renault vezérigazgatója elmondta, ez a lépés valójában negatív hatással lehet a környezetre és a társadalomra is.

A Financial Times által megrendezett Future of the Car csúcstalálkozón kifejtette, a túlságosan gyors átállás a teljesen elektromos mobilitásra nem jelent megoldást a bolygó megmentésére. Úgy látja, ha minden erőforrást az elektromos járművekre összpontosítanak, azzal megszüntetnék a belső égésű motor technológiájának fejlesztését, így ezek még inkább környezetszennyezővé válhatnak.

Kihangsúlyozta, a Renault teljes mértékben elkötelezte magát az elektromos járművek mellett, és úgy gondolják, a villany- és potenciálisan a hidrogénhajtás jó megoldást jelenthet a legtöbb esetben. A rendelkezésre álló adatokból az is kiderül, hogy a belső égésű motoros és hibrid járművek értékesítése még nem érte el a csúcsot. Emellett pedig számos kihívással kell szembenézni társadalmi, pénzügyi és ökológiai szempontból is, melyeket figyelembe kell venni a technológia betiltásával kapcsolatban.

Renault Megane e-tech
Kép: Renault

Nem Luca de Meo az első iparági vezető, aki kifejtette, amennyiben túl korán történik meg az elektromos járművekre történő váltás, az több tekintetben is káros lehet. A csúcstalálkozó során Herbert Diess, a Volkswagen-csoport vezérigazgatója is aggályainak adott hangot, mondván bár az igény meg van a vásárlók részéről, de az elektromos járművek gyártását és üzemeltetését támogató infrastruktúra még nem áll készen a váltásra.

Oliver Zipse, a BMW-csoport vezérigazgatója sem támogatja a belső égésű motorok betiltását. A szakember kijelentette, egyrészt korainak tartja a technológia megszüntetését, másrészt ez a lépés nemcsak az autógyártóknak ártana, de az éghajlatváltozás problémáját sem oldaná meg. De Meo arra is rámutatott, hogy az elektromos és hagyományos autók között 2025-re várható az árpairtás kialakulása, ám ezt a nyersanyagok árában tapasztalható drágulás elodázhatja.

Nyitókép: Renault