2020-ban bemutatkozik a Defender legújabb, teljesen átdolgozott generációja. A legendás terepjáró újult erővel feszül a ringbe, amit jelenleg a G-osztály ural!
Land Cruiser, G-klasse, Defender. A terepezés három koronázott királya már hosszú évtizedek óta bizonyít a világ legmostohább körülményei között. A különbség csupán annyi, hogy a japán és német harcos tényleges fejlődésen ment keresztül, minden generációval jobbak és modernebbek lettek, úgy, hogy közben nem veszítettek átlagon felüli képességeikből. Egyedül az angol légiós szolgált ugyanabban az egyenruhában, amit ugyan pár éve „kimostak”, de ténylegesen új felszerelést már régóta nem látott. Ezen kíván változtatni a most a Land Rover: elhatározták, hogy a Defendert is modernre szabják!
Az autóról képeket ide kattintva találsz.
Már korábban is sokat találgattak a legendás terepjáró új verziójának kinézetéről, de csak a most kiszivárgott kémfotók alapján lehet biztosat állítani a szóban forgó járművet illetően. A gyártó szűkszavúan kommentálta az eseményeket, csupán megerősítették, hogy a Defender fejlesztése jól halad, és már egy egészen izgalmas stádiumban tartanak vele. A konkrét bemutató időpontját még nem közölték, annyit viszont elárultak, hogy két éven belül, 2020-ig a vásárlók hozzájuthatnak autójukhoz, ha minden a terv szerint halad.
A kémfotókon már többé-kevésbé látható a megújult terepjáró kinézete, egyértelmű, hogy nem kíván szakítani a hagyományokkal. Megmaradt a dobozforma, a felületek vízszintesek, élek alig törik meg őket. A lámpák dizájnja egyelőre még titok, jól rejti a fólia, de a jellegzetes hűtőrács alapján elmondható, hogy be fog illeszkedni a brit gyártó egyen-arculatába.
Szerencsére a körzőt hanyagolták a tervezők, mintha csak a G-Merci testvérének szánnák az új modellt. A far-résznél is ez dominál, katonai járművekhez hasonlóan a hátsó ajtókat oldalt zsanérozták a könnyebb rakodhatóság érdekében. Érezhetően szem előtt tartják a tradíciókat, de a gyártó mégis el akarja oszlatni a kételyeket: ez nem egy Defender-replika lesz, retro beütéssel, hanem egy olyan jármű ami, tovább erősíti a Land Rover nevét a szakmában.
A képen látható modell 2,0 literes dízel egységgel dolgozik, de az angolok már bejelentették, hogy 2020-tól mindegyik típusuk hajtásában elektromos rendszer is közre fog működni, legalább egy 48 voltos mild-hibrid formájában. Hosszú és rövid tengelytávval is elérhető lesz a Defender, ez utóbbit már 40 000 fontos (nagyjából 14,5 millió forintos) összegért haza lehet vinni, ami a versenyképes árnak számít a kategóriában. Ugyanígy lesz egy hardcore, tereporientált, (SVX) és egy luxusra hangolt (SVA) kivitel is, ezek áráról egyelőre még nincsen információ.
A prototípusokat már elkezdték tesztelni, mind burkolt, mind pedig burkolatlan útviszonyok között, sőt a konkurenciával is összehasonlítgatták. A gyártó vezetősége teljesen el volt ragadtatva az eredménytől, „szenzációs” jelzővel illették a fejlesztés alatt álló Defendert. Ebben nyilván van némi marketingduma, meg elfogultság, de mindenképpen biztató a végeredményre nézve. A súlycsökkentést fontos szempontnak tartják, hiszen nagy hatása van az úttartásra és a menettulajdonságokra, ezért alumínium vázat és elemeket használnak fel az új modellnél.
A Defender debütálásával együtt egy egész szériát akarnak bemutatni az angolok különböző formával és karosszéria változattal. Sőt, a dizájnrészleg vezetője Gerry McGovern elhintette az információt, miszerint SVR, teljesítményorientált kiadást is terveznek piacra dobni, amit a Jaguárral összefogva, a Special Vehicle Operations (SVO) divíziójának keretein belül valósítanak majd meg. Ezzel nyíltan vagy burkoltan, de a Mercedes G63 AMG által uralt kategóriában akarnak labdába rúgni. Hát, sok sikert hozzá!