A Portofino testvérmodellje, a retró ihletésű Roma 612 lóerővel debütált.
A vörösök előszeretettel adnak olasz város neveket a modelljeiknek, például Maranello, Modena és Portofino. 2019 novemberében pedig Roma néven érkezett az új kétüléses kupé, amely minimalista dizájnja az olasz főváros 50-es és 60-as évek pezsgő életének állít emléket. Figyelembe véve az egyszerűbb formát, úgy tűnik, hogy a korszak modelljei előtt is tisztelegnek, például a 250 GT Berlinetta Lusso és a 250 GT 2 + 2.
Ezek mellett a Daytona vizuális megoldásai is felfedezhetők rajta, ötvözve modern funkciókkal, például LED adaptív fényszórókkal és süllyesztett kilincsekkel. A hátsó üveg sok fényt hozhat a kabinba, miközben jó kilátást is biztosít.
A meghajtásról a Ferrari elöl elhelyezett 3,9 literes duplaturbós V8-asa gondoskodik, ez 612 lóerőt és 760 Nm nyomatékot szabadít az aszfaltra egy nyolcfokozatú váltón és a hátsó kerekeken keresztül, a csúcsteljesítmény pedig 7500-as fordulatnál érkezik.
A gyártó szerint az 1472 kg-os Roma 3,4 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, 9,3 alatt a 200-at és meg sem áll 320 km/óráig. A többi adatot tekintve sem kicsi a széles, nyúlánk kasztni, hiszen 4,65 méter hosszú, 1,97 méter széles és 1,30 méter magas. Ehhez egy 2,67 méter hosszú tengelytávot álmodtak meg, ez megegyezik a Portofino Spyderéval. Ennek köszönhetően körülbelül akkora mint a Jaguar F-Type.
A belső tér teljesen új és modern, rengeteg apró részlet felkeltette a figyelmemet, például a lebegő középkonzol, a váltó megoldása vagy a hatalmas 16 colos digitális műszercsoport. Nem lehet szó nélkül elmenni a szokatlanul magas középkonzol mellett sem, amely elválasztja a sofőrt és az utast. Ennek tetején egy álló tájolású 8,4 colos kijelző kapott helyet. Ezen felül az utas előtt is látható egy kis méretű, főként az utas kényelmét szolgáló panel.
Az autós világ friss híreiért nézd meg az Alapjárat hírműsorát: