A következő F-Type is elektromos lesz?

Közzétéve:
2018-11-21, 10:54

A Jaguar a jelenlegi széria kifuttatása után egy új irányba indulhat a kétüléses sportkocsival

Az F-Type következő generációja a várakozások szerint 2021-ben kerül majd forgalomba annak ellenére, hogy a jelenlegi modell már hat éve gyártásban van. Mielőtt bemutatnák az új sportkocsit, egy alapos ráncfelvarrásnak vetik alá az F-Type-ot, mely többek közt jelentős súlycsökkentést eredményez majd. Ian Callum tervezési vezető azt is megjegyezte, hogy egy ilyen kaliberű autónál nem ritka, hogy hosszabb ideig marad gyártásban, mint egy átlagos személyautó.

2018-as Jaguar F-Type elölről

Habár a sportkocsik szegmense nem kifejezetten jól növekvő piaci terület, a Jaguar mégis nagy jövőt szán az F-Type modellnek. Erre utal az is, hogy a következő generációt alapjaiban tervezik újra. A célok közt szerepel egy teljesen elektromos kivitel készítése is, mely az I-Pace pozitív eladási tapasztalataira alapozva nem egy halva született ötlet.

Egy elektromos F-Type megalkotása nagyjából akkora falat lesz a mérnökök számára, mint 1961-ben az E-Type tervezése volt. Egy teljesen új platformot alakítanak ki, mely javarészt alumíniumból épül fel. Ennek köszönhetően alacsonyabb lesz az össztömeg, továbbá javul a helykihasználás. Ezeken felül valamelyest ellensúlyozhatják az elektromos kivitel esetében a padlóba épített akkucsomag súlyát is. Az új platform a 2+2 üléses konstrukciót is lehetővé teszi, melynek segítségével bevezethetik a 2014-ig gyártott XK modell utódját.

2018-as Jaguar F-Type hátulról

A villanymotoros F-Type egy nagy lépés lehet a Jaguar hosszútávú tervében, mely szerint teljesen elektromos autókat gyártó márkává válna. A jelenleg a Formula-E sorozatban is szereplő brit gyártó már megmutatta az I-Pace-szel, hogy képes használni a modern technológiát. A kompakt járművet két 200 lóerő körüli elektromotor hajtja, melyeket egy 90 kilowattórás akkucsomag táplál. Mire az új F-Type megérkezne, a technológia nagyobb hatékonyságú akkumulátorok felhasználását teszi majd lehetővé, ráadásul a motorok teljesítménye is nagyobb lesz. Az akkucsomagok padlóba való beépítése jó hatással lehet az autó alacsony súlypontjára, az alumínium karosszéria pedig enyhítene az akkumulátorok okozta súlynövekedésen.

A belsőégésű motoros verzió gondolatát sem vetették el, hiszen Jaguar-Land Rover kettős Project Jennifer néven fejleszt egy 4,4 literes, turbós V8-as motort, melynek alapja a BMW-től érkezik. Teljesítménye 650 lóerő körüli, a maximális forgatónyomatéka pedig 810 Nm lesz. Így az F-Type akár a Porsche 911 erősebb változataival is felveheti majd a versenyt. Mivel a piacon nem teljesítenek úgy a V8-as motorok, hogy önállóan fejleszthessen a Jaguar, ezért szükségesek továbbra is az ilyen együttműködések, mint amilyet a BMW-vel folytatnak.

2018-as Jaguar KJ elektromos tanulmány elölről

A Jaguart is tulajdonló Tata egyébként nem elégedett a jelenlegi benzines és dízel modellek eladásaival, így egy nagy modernizálás várható, mely akár teljesen elektromos átállást is hozhat. A 2020-as évben egy szintén villanyos XJ szedán is várható, továbbá ekkor fogja a Jaguar Classic elkezdeni gyártani a régi E-Type „Zero” elnevezésű elektromos reinkarnációit, a piaci igényeknek megfelelő mennyiségben. Az új F-Type-ból továbbá várhatók még különleges kiadások is, melyek az XK120 bemutatásának 70 éves évfordulóját ünneplik majd. Ezek mellett természetesen az R-kivitel is elérhető lesz a kétüléses sportkocsiból.

2018-as elektromos Jaguar E-Type elölről

Forrás:

Kapcsolódó írások

2018. november 30.
A BMW M-sportrészlege az E92 M3-mal búcsúztatta a szívó V8-as motort. A 2013-ig gyártott negyedik szériából nehezen, de lehet még találni megkímélt példányokat, viszont készülj fel, hogy ez az autó nem elégszik meg azzal, ha csak tankolod, hiszen sokkal több törődést igényel, ami a videóból is kiderül!
Tesla Model 3
2019. május 22.
Még időpontot is foglal neked a szerelőnél a Tesla legújabb kiegészítője
Frankfurtban válaszolt a BMW a Tesla Model 3-ra!
2017. szeptember 13.
Kérdés, mennyire veheti fel a versenyt az elektromos autóival a bajor gyártó a Teslával, aminek a Model 3-jára már több mint 400 ezer előrendelést fogadtak be
A Ferrari és a Lamborghini nem akar elektromos autót
2017. szeptember 15.
Technológiai fejlődés ide vagy oda, vannak még olyanok, akiknek egy jó szívó V12 még mindig többet ér, mint bármilyen villamosított technika