A Škoda nem titkolt célja, hogy 2030-ra sokkal előrébb járjon a digitális technológia és az elektromosítás terén. Ennek egyik alappillére, hogy a vállalat szeretné megerősíteni pozícióját a belőpőszintű modellek szegmensében.

Az Enyaq iV bemutatásával a villanyautók fejlesztése sem áll meg, hiszen 2030-ra legalább három teljesen új elektromos modellt terveznek piacra dobni. Azt jelenleg nem közölték, hogy az Enyaq iV alá vagy fölé fogják-e pozícionálni az új elektromos modelleket, azt azonban elmondták, hogy szeretnék a villanyos típusok 50-70 százalékát adni az Európai szegmensnek.

A koncepció másik fontos eleme, hogy Indiában, Oroszországban és Észak-Amerikában is szeretnének a legnépszerűbb európai gyártóvá válni 2030-ra. A harmadik pillér a stratégiában pedig az ügyfelekkel való szorosabb kapcsolat kialakítása. Szeretnék javítani a felhasználói élményt, valamint az edikációra is komoly hangsúlyt fognak fektetni. 2025-re pedig minden ötödik autójukat online szeretnék értékesíteni.

A célok köz szerepel az is, hogy évi 1,5 millióra növeljék az éves eladott autómennyiséget, továbbá hogy jelentősen csökkentsék a károsanyag-kibocsátásukat.