2019. április 01. | 12:00

Meg nem erősített információk szerint az új Mazda MX-5-ben is BMW motor kerül

Az új Toyota GR Supra hatalmas sikert aratott, ennek nagy szerepe van a motorháztető alatt duruzsoló 3 literes, hathengeres, turbófeltöltős BMW erőforrásnak. Ezen felbuzdulva a Mazda azt a döntést hozta, hogy az egyébként szinte tökéletes saját fejlesztésű 1.5-ös és 2.0-ás egységeit a már említett bajorra cserélik.

Annyi szinte biztos, hogy a futóművet és a váltót az ND-ből fogja örökölni, persze megerősítik előtte, hogy bírja a nagyobb nyomatékot és a terhelést. Rossz hír, hogy a hathengeres egység nem egy könnyű darab, ezért várhatóan ez lesz a legnehezebb Miata. A gyártó szerint 1 400 kg körül lesz az össztömege.

Azt még nem közölték, hogy a motorválasztékban megtalálható lesz-e a saját erőforrásuk is vagy csak egy fixet szerelnek a még ismeretlen nevű roadsterbe. Bár lenne tippem, hogy milyen kódnevet fog kapni... Mivel még koncepciórajz sem készült az autóról ezért valószínű, hogy nem a közeljövőben kerül a kereskedésekbe, de vélhetően meg fogja osztani a kis Miata rajongói táborát.

Ez történt a szerkesztőségben is, ugyanis ennek kapcsán heves vita alakult ki Adri és köztem, amikor előtérbe ez a téma. A kollegina karaktert nem tűrő módon fakadt ki és virtuálisan ketté fejelte az asztalt és a billentyűzetet is. Az új Supráról elég sok cikket írt, és már ott is kifejtette ellenérzéseit a német-japán kooperációról. Elég fájó pont ez egy olyan embernek, aki megszállottan imádja az NB-jét és a japán driftre termett csodákat.

Nekem is kikerekedett a szemem a hír hallatán, de nincsenek bennem olyan ellenérzések, mint Adriban. Kíváncsi vagyok a modell többi paraméterére is, mert az a 335 lóerő és 494 Nm nyomaték, amit képes leadni elég ígéretesen hangzik, bár a budapesti dugóban nem igazán lehetne kihasználni azt a rengeteg erőt, ami a hátsó kerekekre összpontosul.

Ezt jól benézted! Ez egy kamucikk, kellemes április 1-jét Neked!