2020. január 23. | 16:23

Hanula Barna szerint hosszabb utakra most még a dízel autó a jobb választás.

Közvetetten, az áramot előállító erőművön keresztül kilométerenként átlagosan 70 grammnyi szén-dioxidot termel egy elektromos autó. Ezt a Széchenyi István Egyetem dékánja, Hanula Barna mondta az M1 aktuális csatornán.

Hanula hozzátette, hogy ehhez a károsanyag-mennyiséghez hozzájön még a jármű gyártásakor felszabaduló szén-dioxid. Az akkumulátor gyártásakor nagyjából 50 grammnyi szén-dioxid kerül a levegőbe, és az akkumulátor megsemmisítése is károsanyag-kibocsátással jár.

A dékán kijelentette, hogy egy dízel jármű mindössze 10-15 grammal bocsát ki több szén-dioxidot, mint egy elektromos hajtásrendszerrel ellátott autó. Azt ugyanakkor hozzátette Hanula, hogy rövid távra egy kisméretű, kicsi akkumulátorral szerelt autó ténylegesen jobb lehet a károsanyag-kibocsátás szempontjából, mint a belső égésű motorral felszerelt négykerekűek. Viszont a messzi utakra még 2020 elején is egy dízelautó a jobb megoldás.

Hanula Barna egyébként nem akárki a szakmában, ő fejlesztette ki a Bugatti Veyron 1001 lóerős motorját.

További érdekes autós hírekért nézd meg az Alapjárat hírműsorát!

MTI

YouTube