Íme, az elektromos autó, amit sosem kell töltened

Ujj Péter újságíró
Közzétéve:
2019-10-09, 14:02

Az Aptera 2e egy napelemes autó ami képes csupán a napsugárzásból kinyert energiával üzemelni.

Az Aptera Motors nevű amerikai startup hamarosan elkészül a 2e nevű elektromos autójával, amely a napelemei segítségével képes önmagát feltölteni és abszolút nincs szüksége arra, hogy a hálózatról töltsék az akkumulátorait. Jól hangzik, mi? Gyorsan hozzá kell tennem, hogy a cég a napsütötte Kaliforniában tevékenykedik, ahol igen jelentős a napsütéses órák száma, de ennek ellenére számításaik szerint csak évi 17 600 kilométeres futásig működik a dolog, hozzávetőlegesen ennyi energiát tud a napsugárzásból kinyerni a jármű egy év alatt.

Aptera 2e napelemes elektromos autó elölről

De szimplán a sok napsütés önmagában nem lenne elegendő, komoly mérnöki munka van a mögött, hogy hálózatról való töltés nélkül ekkora távot képes megtenni az elektromos autó. Először is könnyű, kompozit anyagokból készül és felépítéséből fakadóan nagyon alacsony a légellenállása. Ebből következik, hogy rendkívül keveset fogyaszt, tehát kevés energiából relatíve nagy távokat képes megtenni. Aztán különleges, nagy hatásfokú fékenergia-visszanyerő rendszerrel szerelik, hogy a lehető legtöbb energiát lehessen kinyerni még a lassításokból is.

Aptera 2e napelemes elektromos autó hajtáslánc

Arról nincsenek információk, hogy mekkora a napelemes villanyautó teljesítménye, hogyan gyorsul és mekkora végsebességre képes, de gyanítom, hogy mindent feláldoztak a tervezők a hatékonyság oltárán, azaz se aszfaltszaggató gyorsulásra, se pedig nagy végsebességre nem érdemes számítania annak, aki hajlandó kifizetni érte a 15 milliós vételárat. Az autó hamarosan elkészül és forgalmazása is elindul. A cég optimistán úgy kalkulál, hogy 2022-re már évi 10 000 példányt fognak tudni értékesíteni belőle.

Aptera 2e napelemes elektromos autó beltere

Összefoglalva tehát, a pillekönnyű és jó légellenállású villanyautónak hihetetlenül alacsony a fogyasztása, melyet éves 17 600 kilométeres futásig képes pusztán a napelemeinek a segítségével abszolválni. Ehhez persze két kulcsfontosságú tényezőnek szerepelnie kell az egyenletben: legyen szép az idő az év nagy részében és a tulajdonos 12 hónapra egyenletesen elosztva akarja teljesíteni ezt a távot, ne pedig az első negyedévben. Ha mégis így tenne, akkor szüksége lesz a hálózati töltésre is, amivel egészen elképesztő 1 600 kilométerre elegendő árammal lehet feltankolni az autót.

Forrás:

További autós hírek

Brutális baleset rázta meg Szlovéniát szerda reggel. A balesetet egy kis Opel Corsa vezetője okozta, amikor feltehetően a rosszul megválasztott…

2019 az az év, amikor másról sem lehet hallani, csak arról, hogy az autók ölik meg a bolygónkat. De komolyan!…

Egy orosz színész nem bírta elviselni, hogy megelőzték, azonnal visszaelőzött. Vesztére. – írja az origo.hu Az egész jelenetet rögzítette az…

Legkevesebb 13 halottat követelő buszbaleset történt a szlovákiai Nyitragerencsér közelében szerdán – jelentette hivatalos közlésre hivatkozva a szlovák média. A…

A Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság Balesetmegelőzési Bizottsága az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottsággal közös kampány keretében, kétnyelvű közlekedésbiztonsági plakátokat helyezett ki az elmúlt…

Kapcsolódó írások

Minden új Volvóban lesz elektromos hajtás
2017. július 06.
A svédek sem maradhatnak ki az ígérgetésből: csatasorba állítják a Polestart is, hogy 2019 után már minden Volvóban legyen villanymotor
Végre egy pofás elektromos autó – II. generációs Nissan Leaf
2018. január 19.
Megérkezett az új Nissan Leaf, új megjelenés, nagyobb teljesítmény, hosszabb hatótávolság, még több kényelem: lassan igazi autó lesz a teljesen elektromos járgány?
Tesla Model X
2019. május 21.
A legolcsóbb Tesla technikai megoldásai szállnak át a drágább modellekbe
Tesla Model 3
2019. május 22.
Még időpontot is foglal neked a szerelőnél a Tesla legújabb kiegészítője